När träffades ni?
Tycker det är lite intressant att göra hur länge folk har hållit ihop. Det är så olika från par till par! Så hur länge har du och din partner vart ett par? Väntar ni erat första barn eller har ni fler? Har dom/den vart planerat? 😊
Jag och min sambo blev ett par i högstadiet, vi var 14 och idag är vi 27. Vi hade ett uppehåll på ett par månader i gymnasiet. Vi väntar vårt andra barn och båda har vart planerade.
Jag och min man har varit tillsammans två år i juni, gifta i två år till hösten. Vi väntar vårt andra barn, och båda har varit planerade och efterlängtade :)

Vi träffades då vi var 24, nu är vi 33. Gjorde slut ngt år då vi var 27 men hittade tillbaka till varandra :)
1a barnet som var halvplanerat.
Vi träffades när vi var små… Gått hela skolan ihop. Första kyssen var när vi var 10-11 och sedan dess har vi inte varit från varandra mer än 1v. Var kris 2009 efter barn nr2 men efter familjerådgivning så löste vi mycket. Första barnet kom när vi var 21. Sen har vi hunnit med två till. Alla har varit planerade och efterlängtade. Idag är vi 30 och nöjda med livet ❤️

Vi har varit tillsammans i 3 år i maj och det är första barnet som är 3 månader imorgon. Hon var halvplanerad. Hade tänkt mig en månad senare, men det blev ju bra iallafall :)
golf.ifokus.se
Vi träffades första gången för…7 år sen tror jag. Andra gången för 1.5 år sedan. Blev gravid igen (fick missfall första gången.) efter ett halvår. Inte planerat, men vi hade pratat om det o körde oskyddat. Skulle jag lyckas att bli gravid, så var det en välsignelse. Nu fick vi bara en ängel.
Vi har varit ihop i tio år i år & är 26 år gamla, men vi träffades för första gången två år innan vi blev ihop. Det är första barnet & jag kan väl inte direkt säga att det var planerat, men inte heller oplanerat :) händer det så händer det, sa vi.
Vi träffades i augusti 2008 och blev ett par direkt.
Vi började planera för första barnet 2010 då jag tog ut p-staven, tyvärr var det inte så enkelt för oss så det blev fertilitetsutredning, hormonbehandlingar, väntan, schemalagt sex och till slut blev jag gravid på första försöket med ivf. Vår dotter kom i maj 2013.
Nu är jag gravid med andra barnet, vill inte säga att vi planerade, vi snarare önskade att vi skulle kunna bli gravida på egen hand. Och det blev vi, på tredje försöket :)
/Christine
Vi träffades den 17e april 2012, jag var då 15 år och han 17, vi firar 3 år denna månad och vi är nu 18 (19 till hösten) och 20 år och väntar vårt första barn, Inte planerat men så välkommen endå :)
Vi har varit ett par i 7 år i sommar. Vår dotter föddes i augusti förra året, och var planerad, och vi planerar att nr 2 ska komma runt sommaren nästa år.
Vi har varit ett par i 10½ år, gifte oss efter 6½ år. Sonen föddes sommaren -13 och var väl mer eller mindre planerad.
Vi är inne på vårat 6 år tror jag, och försöker nu skaffa vårat första barn
Varit ihop i 4 år tror jag det blir(frågade maken och han svarade en stund…vi har bra koll ;)). Gifta i snart ett år. Planerad 1 årig son. Hans ålder har vi iaf koll på ;)
Vi har känt till varandra i många år, men först i juli 2010 försökte han ragga upp mig. När vi blev ett par vet jag inte men vi gjorde slut efter ett tag då vi båda haft otur i förhållanden. Vi sågs ändå till och från hela tiden , så vi blev ihop igen i början av 2013 och i december 2013 kom vår gemensamme son :)
Vi träffades den 16 mars 2010 och gifte oss redan 11 dagar senare den 27 mars 2010. Så vi har precis firat fem år tillsammans.
Försökt bli gravid sen bröllopsdagen och lyckades inte förrän 28 augusti 2014. Är nu gravid i vecka 33+2.
Träffades för snart 1 år sedan, det tog slut i julas och jag flyttade till egen lägenhet sen fann vi varandra i februari i år igen, efter ett antal försök från hans sida att få kontakt med mig igen.
Jag vart chockad när han sa att han var redo när som helst att skaffa familj, så jag funderade och hade lite panik nästan för det var ett stort steg. Några dagar senare så pratade vi om det och jag slutade med minipiller på Alla Hjärtans Dag i år efter 5 år med dom. Gick runt och trodde det skulle ta månader innan det vart något (mensen skulle komma igång igen då jag inte haft mens på 5 år), men vart gravid mindre än en månad efter pillerstopp. Helt fantastiskt! Superfertil 😃
Hans andra och min första.
Är inte alls långt gången så hoppas detta går vägen, vi gissar på ca vecka 6 imorgon.
Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Träffades i juli 2010, blev ihop i augusti 2010, förlova oss september 2011 och gifte oss maj 2013 😊 bestämde oss för att skaffa barn i juni 2012 och plussade i maj 2014 så vi var påväg till Sahlgrenska för samtal om ivf. Vi pratar lite smått om en två men väntar några mensurtationen till men blir det innan så blir det. Dottern är ca 5 månader då hon kom 9 veckor förtidigt dvs november 2014 istället för januari 2015 😊

Vi träffades när jag var 26 och han 35. Vi började försöka få barn efter ett år ihop, det tog sig på tredje försöket. Nu har vi varit tillsammans i fem år och har två barn på 2 år resp 11 mån.
Vi var ihop när vi var 15, i nian :) Tog slut i början på gymnasiet men vi har hållit kontakten sporadiskt som kompisar. Träffades igen för 3 år sedan ganska exakt och så sa det klick! Vi gifte oss förra året och väntar vårt första barn :D
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Vi träffades första året i gymnasiet. I år fyller vi 30 och första barnet är beräknat till 1 maj.
Har i sommar varit tillsammans i 7 år (förlovade i 6år), träffades på en blinddate som gemensamma vänner fixat och det har sedan den dagen varit vi ♡ Väntar vårat första planerade barn vilken dag som helst (bor nu på patienthotell och väntar på regelbundna värkar ;) )
Vi träffades våren 2007 och gifte oss oktober 2012. Vi började försöka skaffa barn sommaren 2011 och fick vårt plus i december 2012, sen föddes sonen i augusti 2013. 🙂Något syskon planeras in än i alla fall, det får vänta något år till.
Vi träffades för 2.5 år sen. Allt kändes rätt! Sonen var planerad och efterlängtad precis som vi planerar nr 2 nu ♡ gifta oss till sommaren är planen
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Vi blev tillsammans juli 2008, vår första son föddes maj 2009, andra sonen föddes februari 2012, gifte oss oktober 2013, dottern föddes april 2014. = ) Så vi firar 7 år tillsammans i sommar. Blev sambos när vi varit tillsammans i tre dagar.
3 månader snart.
Vårt första.
Inte planerat.
Tre dagar efter att vi fick vår första (som är 3 månader idag) så firade vi vår 10 årsdag. Vi träffades ca ½ år före vi blev ihop. Vi har hållit ihop sen dess i med och motgångar.
Vår dotter var planerad, vi hade försökt i 3 år när vi blev gravid med henne så hon var riktigt efterlängtad.
l'm back
Har hållit ihop i 5 år i augusti. Vi väntar vårat första barn & det var planerat. Jag sa att jag hade slutat med piller & så tänkte vi "om det blir något så blir det" . Räknar ner varje dag nu tills barnet äntligen är här!

Vi har varit ett par sedan 1,5 år tillbaka och började planera för barn runt årsskiftet. Vi har var sitt barn sen tidigare och jag är 30, han 41.
Även vi tänkte att om det blir så blir det. Fast jag vet ju att jag kan lyckas bli gravid med kondom och p-piller - jag är en frökapsel, så det var inget oväntat att det tog sig :) men lika kul ändå!