Barnvagnslås?
En tanke som slog mig precis (skriver medan jag kommer ihåg den ;P)
Har ni tänkt på att skaffa barnvagnslås? Jag vill gärna ha något bra lås till vagnen i alla fall :) Har ni hört om något som ska vara bättre eller sämre?
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Vi har liknande detta
http://www.jollyroom.se/produkter/abus-barnevognslas-3
Är rätt säker på att vi köpte från Jollyroom men osäker på om det var så dyrt? I vilket fall så är vi nöjda, vajer och med 4-siffrig kod känns säkert.
/Christine
Åh, hur fungerar den? :) alltså lindar man in vagnen i vajern på nåt vis?
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Vi har ett cykellås från biltema (http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Las/Kombinationslas-2000022468/). Enda gången vi behövt låsa fast vagnen hittills har varit på BVC o öppna förskolan.
#2 - Man drar ut vajern, vilket bara funkar om man ställt in rätt kod, sen brukar vi dra den mellan ett fram- och ett bakhjul, vajern fäster man sedan in i själva dosan igen och snurrar på siffrorna så det står fel kod=låst! :) Så låser man upp den genom att ställa in rätt kod igen :)
/Christine
Kanske en dum fråga, men måste man ha något speciellt lås för att få ut på försäkringen om det blir stulen? Tänker på ex cykel-lås som måste vara av en viss typ..
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Vi har aldrig haft något barnvagnslås, kanske iofs skulle börja tänka på :) ?
#5 - Det tror jag inte, ett lås är ett lås, hänglås är ju dock lite mesigt ;) Cykellås borde fungera minst lika bra.
/Christine
#5 Inte en aning. Att vi har låset är för att det iaf ska bli lite svårt att stjäla vagnen. Vet inte om försäkringsbolag kräver att man måste låsa fast vagnen för att få ut på försäkringen ens? För övrigt helt galet att man ska behöva låsa fast den! Så jävla lågt att stjäla barnvagnar!
Ja det är otroligt att det ska behövas… När jag var liten låste vi inte ens ytterdörren liksom! Åh har inte ens tänkt på att kolla med försäkringsbolaget, de bör ju ha nåt att rekommendera :) Främsta anledningen jag hade var att via har barnvagnsrum i min trappuppgång som bara de boende här kommer in i, men man kan ju inte lita på någon längre :(
#9 - Nej, tyvärr kan man ju inte det :( En kompis blev av med både hennes och mannens cyklar i deras cykelförråd, som bara de boende har nyckel till. Och det var inte inbrott. Galet!
/Christine