Gravid iFokus

Gravid

Etikettlilla-barnet
Läst 1715 ggr
Sarah
0

Babymonitor app

Är det ngn av er som testat att ha en gammal telefon och en app som babymonitor? Efter att ha kollat runt lite lutar det åt att vi bara kör det, verkar ju väldigt smidigt :)

[TanatosNyx]
0

Såg nån dokumentär om dessa appar och måste starkt avråda :/

[TanatosNyx]
0

Gud vilket utförligt svar jag lämnade haha, hade händerna fulla =P nej men dessa appar tenderar att tappa kontakten etc, de är helt enkelt osäkra/opålitliga. Tror det var plus som testade dem? osäker det var på tv för någon månad sedan.

Sarah
0

Ok, får kolla vidare. Av användarrecensionerna att döma på en del verkar folk bara nöjda. Tack

[Thiah]
0

Vi har dormi mellan våra smart telefoner. funkar jättebra om räckvidden är bra. Alltså på landet hos farmor är det superbra mellan vardagsrummet och Joels säng. Hemma hos oss är der lite för litet för att vara bra. Men vi använder våran emellanåt och är riktigt nöjda. :)

Sarah
0

Kollade recensionerna på plus och det var ju inte alla sin fick dåligt. Killen hade kollat på en annan svenskutvecklad som verkar ok också.

[TanatosNyx]
0

Åh vad bra 👍

Sarah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här verkar vara ganska bra, med snabb återkoppling från utvecklarna.

Theres
0

Jag har en ip-kamera från D-Link som har inbyggda låtar och säger till när barnet rör sig eller låter, och så kan man prata tillbaks till barnet. Man kollar på den via sin mobiltelefon. Så om den funkar så borde det ju funka lika bra med en till mobil i barnets rum. Uppkoppling till wifi båda två ju :)

golf.ifokus.se

PogoPedagog
0

Vi använde telefon som babyvakt först atiden men utan app. Den ena telefonen ringde vi gratis med spå vi ringde upp den andra vilket funkade fint. Men vi gillade inte riktigt tanken på att bebisen skulle ligga nära en mobil så mycket iom att det fortfarande inte är helt klart om det finns samband mellan olika canserformer och liknande och strålning så vi skaffade en babyvakt som ju strålar mkt mindre än mobiler.

Sarah
0

Ip kamera var en bra idé. Ja strålning har jag funderat lite på. Inget jag är jättenervös över, men helt klart ngt att fundera mer på.

[TanatosNyx]
0

Ni som funderar över strålning borde ta ett varv på närmsta neonatalavdelning.. All övervakning där är trådlös och går till monitorer på personalrummen och små mottagare som personalen har med sig (varje personal har några bebisar tilldelad till sig), så man får inte ha mobiler osv. som kan störa ut deras nät. Sen självklart är det inte samma sak som att ha en mobil som strålar vid sig när man sover, men det är en del tung utrustning kring vissa bebisar..

[Thiah]
0

Dormi appen är så känslig (iaf med våra nya android tele) så vi kan ha den en bra bit från Joel. Är vi borta så delar jag wifi och har min telefon som babydel och Kristians är vuxendelen. :)

PogoPedagog
0

#11 Men att man inte kan undvika saker som t.ex strålning och gifter i vissa lägen gör väl att det är ännu bättre att undvika dem när man väl kan? Så man hålelr nere den totala mängden sammanlgt under sitt liv.

Är förövrigt med i en långtidsstudie kring just detta med mobiltellefonanvändning och skador av det. Ska bli spännande att se vad resultatet blir. Fick svara första gången för en massa år sen så det borde snart vara dags för att nästa formulär dimper ner.

[TanatosNyx]
0

#13 Ja självklart, menade det som lite lugnande ord bara ifall man är orolig kring det här med strålning. Nu överväger ju fördelarna nackdelarna ganska rejält på just Neo, men ja, det var min poäng iallafall. 🙂

Intehärutandär
0

Vad har man en baby-monitor till?

Sarah
0

Är man rädd för strålning kan man lätt lösa det med en handsfree :) killen är tekniskt lagd och lösningsorienterad.

[Thiah]
0

#16 som sagt så har vi löst det här hemma utan problem med bara telefoner/platta. Vi betalade några euro för att få tillgång till full dormi app men har knappt använt den efter det. Bättre för oss än att betala 20-50euro för en vanlig maskin.

Sarah
0

#17 jo det förstod jag och jag tycker att det verkar vara en smidig lösning. #16 handlade bara om eventuell strålning.