Tips för resa
Hejhej!!
Imorgon bitti åker jag till Rhodos, och jag tänkte kolla om någon har nåt tips på vad jag ska tänka extra på?
Tänkte närmast på själva flygningen… Läkaren på MVC sa att jag ska försöka röra mig mycket och jag antar att det är för blodcirkulationen :P Har någon nåt mer tips för att underlätta? (är i vecka 27+3)
För övrigt, vad många papper man ska ha med sig som gravid och massa extra försäkringar :P Inte klokt!! Men förstår att de behövs ;)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Solskydd, stödstrumpor och dricka mycket vatten :) Och njuuut! :)
/Christine
#1 Check ;) Har alltid spf 50, rödtott som man är :P
Stödstrumpor har jag dock inte, men måste ju finnas där nere om jag känner att det behövs :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Stödstrumpor till själva flyget :)
Ah, är det också blodcirkulationen? Har inte svullnat något alls än så inte tänkt på det :P

Jag åkte till Spanien i samma vecka. Satt still hela tiden ^^ Tror jag hade stödstrumpor iallafall, men minns inte. Viftade iallafall på benen ibland.
golf.ifokus.se

Behövde aldrig visa mina gravid-papper, men jag hade med mig dem iallafall :)
golf.ifokus.se

Även ickegravida använder stödstrumpor på flyget. Tryckförändringarna gör att många sväller upp. Jag brukar ha svårt att få på mig skorna efter en lång resa :)
Ja, stödstrumpor är ett måste innan ni åker, bara iväg till apoteket med dig ;)
/Christine
Haha köpte på flygplatsen ^^