Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 8537 ggr
monsi
0

Vilket test är bäst?

Vilket grav test är det bästa tycker du?

Berätta gärna om vilket du tyckt varit bäst, pris o vart man kan köpa det.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Linn
1

jag köpte de billigaste stickorna från testlagret.se, funkade alldeles utmärkt!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

monsi
0

Ser man hur lång tid det har gått med de stickorna#1?

Mitralis
0

Vet inte om dessa är de bästa, men dom är billiga Glad Man ser inte hur lång tid det har gått, men man får så många för så lite att man kan ta ett test om dagen om man känner för det. Köpte ett kombipaket med 21 ägglossningstest och 10 gravtest för 169:- Fick hem det dagen efter. Nackdelen är att man måste pinka i en burk, men det kan jag ta för det prisetSkrattande

[Theriss]
0

Vet inte vilket som är bäst men jag köpte Clearblue på apoteket som visar + eller - men inget mer.

monsi
0

De var verklige biliga #3 fast jag tror inte jag behöver ägglosnings test misstänker det är lite försent för detSkrattande

Har hört om ett skulle vist vara clearblue som visar på ett ungefär vilken månad eller vecka man är i, har bara hört att de ska finnas men har inte hört någon som testat det.

Tina-A
0

#5: Vilken vecka man är i känns bara som en skitonödig pryl. I alla fall om man har relativt regelbunden mens.

Däremot visar den aldrig mer än 3 veckor har jag läst, då säger den typ 3 veckor +. Så är du mer än 3 veckor gången så har du ändå ingen aning om i vilken vecka du är.

Och vet du när du hade mens senast så vet du att du varit gravid i ungefär 2 veckor. Går liksom inte att räkna fel. Några dagar hit och dit varierar ju, men den där visar ju ändå inte dagar så den känns bara onödig tycker jag. Slösa inte pengar på den!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

monsi
0

Okej! #6 då är det inte bra med andra ord.

Tack för tippsen allihopa får se vilket det blir på måndag.

Håll tummarna att jag fortfarande behöver ett test då.

Linn
0

tummarna hålls här :)

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

monsi
0

Köpte ACOs test det var inte bra.

Följde istruktionerna noga men fick ändå ett tvivelaktigt resultat.

Linjen i kontroll fönstret var jätte svag o otydlig frågan är om den ens var där medan linjen i det stora fönstret var jätte tydlig.

Resultat vet forfarande inte om jag är gravid eller ejRynkar på näsan

Ska köpa annan sort nästa g

[Puppan]
0

clearblue

[Catteklina]
0

Är där två streck så ska det ju betyda att man är gravid. Hur svag/stark strecket än är.
Testa igen för säkerhetsskull!

Mvh,
-C

monsi
0

Ska testa igen.

Tar en annan sort denna gång.

Mitralis
0

#12 Ååå, nu börjar det bli riktigt spännande. Själv hade jag aldrig klarat att vänta lika länge som du på att få vetaGlad

monsi
0

Har varit lite feg vi har försökt i så många år nu utan resultat o nu helt plöttsligt kom inte mensen, sista gången var 13/09  vågade inte hoppas.

Clear blue visade i morrse att vi äntligen ska bli föräldrarSkrattande

Sumering av testerna ACOs var mera användar vänligt o lättare att läsa av än clear blue.

Clerar blue måste man ha bra syn för att både läsa instruktioner o se resultat.

ACOs var lätt läst smidigt men tyvärr syntes streket i kontroll rutan jätte dåligt.

Clear blue gillade jag att färgen ändrades på stickan synd bara att den  inte blev en viss färg när den var klar.

[Puppan]
0

Grattis!! =)

Mitralis
0

Grattis! Vad roligt att det äntligen togGlad

[Catteklina]
0

Stort grattis! Glad

Crispig
0

Jag väntade längre än vad som skulle behövas bara för att vara säker på att få ett riktigt resultat. Ett tvivelaktigt resultat skulle bara vara jobbigt, och jag behöver ändå arbeta på min självdiciplin. :P

monsi
0

Gjorde det samma som du #18

Har hoppats så många gånger o sprunigt o lämnat prover på vårdcentralen , tänkte att nej denna gången testar jag själv hemma.

Var rädd att det skulle vara falsk larm även denna gång, fast jag aldrig har gått så långt över tiden förr.

Är nu livrädd för allt som kan tänkas gå fel.

Gissar alla är lite nojiga i början.

Det är vårt första.

[LucyInTheSky]
0

Grattis Monsi!!

Tina-A
0

Grattis!!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[SarahOhrn]
0

Testlagret =) Jag testade med dom! Sen tog jag ett CB digital bara för att få bekräftat… Däremot är ju veckoindikatorn bara "sådär", den har 1-2 v 3-4 v och 6 v och mer typ.

RosaKiwi
0

Jätte grattis =)

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

Mitralis
0

*Puttar upp*Glad

densomundrar
0

Ber om ursäkt att jag drar upp denna tråd igen, grattis till Ts! Orkar inte med en intensiv månad till och vill inte ge upp heller, tänker börja med ägglossningstest och hoppas på att det hjälper. Vilka ska man köpa? Vilka är bra? Hur fungerar dom?

ChristineL
1

#25 - Jag har bara använt testlagrets, dom fungerar som ett gravtest, kissa i mugg, doppa stickan, vänta. Skillnaden är att teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket för att det ska vara positivt.

densomundrar
0

#26 ok, tack, och det ska man göra runt tiden man tror att man har ägglossning? Man bör väl nästan ha samlag en dag innan va? Får man någon indikation om detta?

ChristineL
1

#27 - ja, gör du testet varje dag i en vecka så ska du se en stegring av färgen, och där det är som starkast dagen du antagligen hade ÄL.

densomundrar
0

Tusen tack :-)