inget plus efter 2 veckor..,,
Urk va förvånande jag blir! tänkte jag skulle börja skriva upp karensdagar osv för att få ordning, just nu håller ja bara koll när ja ska ha den. Men så blir mensen sen! Tänkte lite att kanske äntligen det tar sig, de har nu gått 2 veckor å fortfarande ingen mens! Inga ömma bröst eller ont i magen vad ja märkt iaf. Men ack så känslig jag är och ack så mycket ja vill äta. Detta gör mig sur och arg! så ni som har eller haft barn längtan, har ni vart med om liknande? I så fall hur ha noterade ni det?
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln
Jag som haft mens med 3-4 månaders mellanrum fick då och då enormt känsliga bröstvårtor, känsligt luktsinne, hunger mm. Efter ett tag insåg jag dock att detta var ägglossning.
Sen så finns det ju dom som inte plussar förrän några dagar efter BIM, man kan vara låghormonare och då gäller det att vara extra noga när man testar, morgonurin och noga koll på tiden…
/Christine
Dag 18 utan mens och utan plus, och influensa på de så skulle ja vart gravid är nog de kört nu, tack influensan
Jag var skengravid i flera månader förra året… Det gick så långt som att jag inbillade mig sparkar i magen, brösten producerade mjölk osv… Jag hade P-stav då och har inte haft mens då jag hade det så vet inte hur det skulle reagerat annars.. Men det är inte ovanligt att mensen hoppar över, speciellt när man verkligen går och längtar och bara väntar på nåt tecken…
Kontakta läkare/mvc om du är orolig så kan de kolla på blodprov, eftersom inte alla plussar på sticka…
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Känner dock inget ovanligt eller liknande. Känns som vanligt "mellan" mensen om man säger så. jag brukar ha lite oregebunden mens så jag brukar inte ta de så seriöst när de går över, men de brukar inte gå över så här långt, max en vecka. Men ingenting som gör att man kan tro att mensen är på g eller nått, känns inget helt enkelt.
Okej, ja jag kan ju inte säga vad det beror på men inget hindrar dig från att ringa mvc och rådfråga :) tycker själv det känns bättre än att gå och undra
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#2 man får väl inte missfall av flunsan. Eller har jag missat något?
#6 Nej där emot kan man få flunsan av missfall :P fick jag 2 gånger .
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Mjah, har man över 40 graders feber i några dagar i tidig graviditet kan det skada fostret faktistkt. Man brukar rekommendera febernedsättande om man har över 38 som nygravid.
Jag ringde min ungdomsmottagning i går. De sa till mig att de inget kan göra eftersom jag är så ung och vi bara försökt bli gravida 7 månader. Hon sa att jag skulle vänta en vecka till och sen kunde jag kanske få komma och ta graviditetstest hos dem. Hon sa att eftersom gravtestet var negativt så är jag inte gravid. Hon sa att de är så tillförlitliga i dagens läge att man kan tro på dem.
Men trots detta känner jag och min sambo en liten orolig känsla. De är inte normalt att jag brukar gå över så här utan någon som helst förklaring. Jag brukar max gå över en vecka. Och då brukar jag ha mensvärk hela tiden jag går över, så de är nått som inte stämmer.
Men jag kan tyvärr inte göra nått mer, får väl vänta helt enkelt eftersom vi inte får nått stöd i det hela.
Och när de kommer till influensan så har jag ätit febernedsättande hela tiden, hade inte hög feber så sätt, var max 38.5, men så ligger min vanliga temp på 36.8. Men febern har slutat så gott som nu så vi får väl vänta och se.
Segt att behöva vänta utan hjälp :(
Din normaltemp påverkar dock bara ditt eget mående, embryot blir nite känsligare eller något. Det "lever ju sitt eget liv" 🙂. Så den oron kan du släppa tycker jag. Skulle det vara ett jättetidigt missfall så var det nog inte flunsan som tog det.