Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2349 ggr
emmaaaa
0

tiden efter missfallet

Hej! Den 23 februari fick jag ett missfall, va i vecka 5 ca. Allt gick väldigt bra och smidigt, ingen smärta och inte speciellt mycket blod. Blödde bara i 5 dagar, kändes som en vanlig mens. En vecka senare visa testet negativt och jag och min sambo börja ha sex igen efter att blödningen slutat helt. jag har haft lite molvärk och mycket flytningar till och från efter det, och en liten dov smärta på min högra sida som jag kan ha vid ägglossning. men idag har jag en otroligt jobbig krampliknade smärta i vänster sida av magen/naveln. Det gör ont när byxorna sitter åt, när jag går, ligger osv. Är det sånt som kan hända och kännas efter ett tidigt missfall? Eller kan det kanske va något helt annat. Jag blev ju aldrig undersökt eftersom allt gick bra. för jag kan ju inte ha hunnit bli gravid redan. Är det någon som känner igen sig?

[TanatosNyx]
0

Luktar flytningarna illa? har dom konstig färg? har du feber?

emmaaaa
0

#1 nej dom luktar/luktade inte illa, dom har iofs avtagit mycket sen ca 5 dagar sen. Jag har inte någon feber heller.

emmaaaa
0

Och dom har/hade inte konstig färg. Såg helt normala ut :)

[TanatosNyx]
0

Vad bra, då är det nog ingen infektion iallafall. 🙂 

Blir det värre eller är outhärdligt så kolla upp det, annars vänta och se hur det utvecklas. Mest troligt hade du fått besvär mer direkt i samband med missfallet om det hade varit det.

emmaaaa
0

#4 ja för jag har haft tanken att det kanske kunde va en infektion eller nått, men som sagt jag har ju mått bra osv :) Ja precis, nu har det ju ändå gått några veckor efter :) får se hur det "utvecklas".

emmaaaa
0

Brukar menscykeln bli helt rubbad efter ett såpass tidigt missfall som jag fick? (v5) funderar på när jag ska räkna med att mensen kan dyka upp ungefär? :) Innan va min menscykel på 25-26 dagar.