Foglossning?
Hej! Idag har jag känt en smärta i ena skinkan typ. Det börjar vid knölen i ryggslutet och strålar liksom genom skinkan. Svårt att förklara!:) det är bara på vänster sida och kommer om jag sitter eller ligger i tex soffan och ska sätta och ställa mig upp. Sen håller det i sig ett tag efter och blir bättre när jag har rört mig ett tag. Funderar på om det kan vara foglossning? Jag är i v.13 (12+4).
Ja foglossning eller ischias?
Låter lite mer som Ishias.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ja, det kan vara foglossning men låter mer som ischiasnerven. Foglossning kan te sig på lite olika sätt dock men jag tror det är vanligast att man känner av det i höfterna och ljumskarna, men jag har även hört ryggslutet.
/Christine

Yep, ungefär så känns det för mig oxå. Har problem med vänster sida tidigare och känner av foglossningen mest där. Men bara då jag överansträngt mig/ suttit för länge.
Ja, läste lite om ischias och det kan det ju vara! Det stod däremot att den smärtan strålar ner i benet och det gör inte min. Det är liksom mest på övre delen av skinkan.
#6 Det är individuellt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#6 - Min ischias (känner av det som ogravid också), strålar inte alls :)
/Christine
Aha! Ja, då är det nog ischias….är det nått som försvinner eller kommer jag ha det nu hela graviditeten?:)
#9 - Det kan komma och gå, jag känner av det ibland. Gick in i v.31 idag och har bara känt av det ett par gånger.
/Christine
Ok, skönt! Såg framför mig att det skulle vara så här dygnet runt i 6 månader till….:D

Som sagt, min foglossning känns precis som du beskriver.
Jag har liknande, fast på höger sida. Min kommer dock när jag går/rör på mig..
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Fick falsk ischias sist, då kändes det som du beskriver. Men det blev bättre runt vecka 35 ungefär, då hade jag känt av det i drygt tio veckor. Så det behöver inte sitta kvar hela tiden som tur är :) Denna gången kom det tidigare, redan i vecka 14 tror jag. Men det är mycket lindrigare. Än i alla fall.