Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1525 ggr
jossan-pt
0

Foglossning?

Hej! Idag har jag känt en smärta i ena skinkan typ. Det börjar vid knölen i ryggslutet och strålar liksom genom skinkan. Svårt att förklara!:) det är bara på vänster sida och kommer om jag sitter eller ligger i tex soffan och ska sätta och ställa mig upp. Sen håller det i sig ett tag efter och blir bättre när jag har rört mig ett tag. Funderar på om det kan vara foglossning? Jag är i v.13 (12+4).

[Juel70]
0

Ja foglossning eller ischias?

VildaVittra
1

Låter lite mer som Ishias.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
ChristineL
0

Ja, det kan vara foglossning men låter mer som ischiasnerven.  Foglossning kan te sig på lite olika sätt dock men jag tror det är vanligast att man känner av det i höfterna och ljumskarna, men jag har även hört ryggslutet.

Sarah
0

Yep, ungefär så känns det för mig oxå. Har problem med vänster sida tidigare och känner av foglossningen mest där. Men bara då jag överansträngt mig/ suttit för länge.

jossan-pt
0

Ja, läste lite om ischias och det kan det ju vara! Det stod däremot att den smärtan strålar ner i benet och det gör inte min. Det är liksom mest på övre delen av skinkan.

VildaVittra
0

#6 Det är individuellt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ChristineL
0

#6 - Min ischias (känner av det som ogravid också), strålar inte alls :)

jossan-pt
0

Aha! Ja, då är det nog ischias….är det nått som försvinner eller kommer jag ha det nu hela graviditeten?:)

ChristineL
0

#9 - Det kan komma och gå, jag känner av det ibland. Gick in i v.31 idag och har bara känt av det ett par gånger.

jossan-pt
0

Ok, skönt! Såg framför mig att det skulle vara så här dygnet runt i 6 månader till….:D

Sarah
0

Som sagt, min foglossning känns precis som du beskriver.

Lilolizeit
0

Jag har liknande, fast på höger sida. Min kommer dock när jag går/rör på mig..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[WickedAlly]
0

Fick falsk ischias sist, då kändes det som du beskriver. Men det blev bättre runt vecka 35 ungefär, då hade jag känt av det i drygt tio veckor. Så det behöver inte sitta kvar hela tiden som tur är :) Denna gången kom det tidigare, redan i vecka 14 tror jag. Men det är mycket lindrigare. Än i alla fall.