Vill ha syskon!
Vill så gärna ha ett syskon åt våran nu 15 månaders. Vi hade kommit överräns om att vänta 2 år… Tidigare har jag haft jobb men nu efter föräldraledigheten så behövdes jag inte. Så här sitter jag utan jobb och funderar på att utbilda mig istället.. Dock kommer utbildningen ta 3,5 år & då lär jag kunna glömma graviditet under den tiden och förmodligen ännu längre om jag ska lyckas ta mig in i något jobb sen… Så jäkla svårt :( vill ju ha ett fast jobb och det var de om var meningen med att vänta två år men vill ju samtidigt ha ett syskon! Och fyra år känns som en lång tid och helt plötsligt blir det så himla många år mellan barnen då också :( hur hade ni gjort? Söker ju jobb hela tiden såklart & hoppas på att dem ringer från förra…
Jag hade börjat utbildningen och bebisverkstan nu, eller ja, så fort utbildningen börjar. Sedan hade jag haft ett år studiepaus under föräldraledigheten. Så länge du meddelar att du ska ha en paus så behåller du din plats på programmet.
Då kanske du har klarat av ungefär ett år av utbildningen innan BF, och sen när det är dags att gå ut i arbetslivet har du klarat av en stor del av småbarnstiden.
Jag hade i alla fall inte skjutit upp bebisskapandet, man vet ju egentligen aldrig hur lång tid det tar.
Så man kan vara föräldraledig från studierna eller vad man ska säga? :o måste kolla upp det! :)
Ja du kan vara ledig när du studerar :) själv har jag funderat på att plugga distans när jag är hemma med första barnet, dels för att spara föräldradagar och dels för att jag vill bli något… Jag är konsult nu, tillsvidareanställning, men man vet ju inte hur det ser ut när man ska tillbaka! Man får även ta ut föräldrapenning samtidigt som man pluggar distans så jag kan behålla mitt SGI :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Jag pluggar till sjuksköterska och går på föräldraledighet nu from imorrn! Ett halvår valde jag att ta :-) mannen tar andra halvan!
Åh okej då är det inte kört de närmsta åren om jag skulle börja plugga! :)
Absolut inte!!