Bäckenet?
Hallå :) måste bara fråga… är det någon mer än jag som knakar? Alltså, som när man "känner en knak i benet" eller någon annanstans, men jag knakar liksom i bäckenet någonstans? Jag vet inte ens vart… det känns som att det skulle sitta typ där lårbenet sitter fast eller något :P det händer rätt ofta att det knakar till… lånade en bild på google å ringade in där jag TROR att knakarna kan sitta :P haha
Höftlederna, dom kan smälla som gevärsskott om dom glappar lite 😛 man kan även ha något som kallas för "snapping hip", det är en sena som går utanpå höftleden som snärtar till när man går. Kan göra vansinnigt ont om den blir inflammerad. Jag har problem med både och (och lite till).
Oh… då har det med graviditeten att göra alltså? :P Vet du varför detta händer? skrämde slag på sambon tidigare idag… han tvärstannade och stirrade på mig och sa "Vafan var det DÄR??" 😂
ja under graviditeten utsöndras relaxin som kan göra att man blir glapp i lederna kring bäckenet. Det som händer är att höftkulan släpper lite lite grann ur sitt vaccum och sen far tillbaka med en smäll. Det är lite samma grej som att knaka fingrarna, men ja storleken på leden gör ju en viss ljudskillnad 🤪
Haha okej tack för det! Då vet jag :)