Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3376 ggr
Aleya
0

Nid-blödning?

Konstig fråga från en n00b inom detta, men hur såg era nid-blödningar ut? Min mens har inte betett sig som den ska alls. Har nämligen Endometrios så jag vet med råge då den ska komma. Dels gör det ont så det sjunger om det vid mens och ÄL. Men denna månaden har jag bara känt ÄL och sen var det inget mer med det. Jag borde ha fått den nu, men jag har endast flytningar som liknar mer blod som kommer vid slutet av mensen. Och har inte ens ont. Så hur var era?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[TanatosNyx]
0

Jag vet inte om jag hade någon nidationsblödning, men jag hade små stänkblödningar från ÄL och typ till vecka 8 ungefär. Vissa dagar var det likt mellanblödningar, andra var det strimmor bara. Hade jag någon nidis så försvann den i mängden så att säga.

Sarah
0
ChristineL
0

Jag hade ingen alls. vad jag förstått så kan den komma 10-14 dagar efter befruktning och den beter sig inte som en mens utan är väldigt lite och varar inte så länge. Men antar att det är individuiellt.

Aleya
3

Tack för svaren. Jag får väl se om "helvetet" brakar lös imorgon. Om det inte gör det innan helgen så kommer jag ta ett test. För detta är första och enda gången min mens inte vill närvara. Så får väl avlägga rapport senare om någon är nyfiken. :)

Medarbetare för Julen

ChristineL
1

Håller tummarna! :)

Aleya
1

#5 Tack. Jag kan säga att jag har inte förväntat mig resultat alls. P g a Endometrios och det läkaren sa sist jag var på gyn. Men jag blir glad om detta går vägen och det blir killen med. Så vi ser. :)

Medarbetare för Julen

[TanatosNyx]
0

Håller tummarna! har endon satt sig kring äggledarna/stockarna?

Aleya
0

#7 på vänster satt en liten härd. Men livmodern och höger var det fritt enligt utsago. Börjar ju bli äldre också. Men sen har jag och killen inte kunna "ligga i" då vi för tillfället bara ses på helger då jag jobbar i en annan stad och varit inneboende. Och slutade nyligen med cerazette. Men vi ser, vi blir glada. Men blir det inget nu så får vi öva mer. 😉

Medarbetare för Julen

[TanatosNyx]
0

Då skulle jag säga att det finns gott hopp än! Bra att ni försöker nu innan endon hinner sabba för mycket. Håller tummarna!

Aleya
0

Kroppen ville bara jävlas. Nu är mensen här med buller och bång. Bara genomlida smärtorna. Men tack alla för svar. :)

Medarbetare för Julen

[TanatosNyx]
0

Äsh då! Bättre lycka nästa gång :) hoppas mensen håller sig på en dräglig nivå.

Aleya
0

#11 Tack! Tyvärr är den aldrig dräglig. Men jag försöker genomlida skiten utan att ta citodon.

Medarbetare för Julen

[TanatosNyx]
0

Urk, lider med dig! Det där känner jag igen allt för väl.. Inte blir det bättre av att magen blir cement av citodonet heller. 😕 förstoppning + menssmärtor kan ju göra en skvatt galen.

ChristineL
0

Håller tummarna att det tar sig nästa gång!

Aleya
0

#13 fast jag blir inte det. Är det dock nog illa så kan jag knappt gå på toa om jag har nog ont. #14 vi är dock bara på stadiet: vi gör det för att det är kul och sker det så sker det. :)

Medarbetare för Julen

Aleya
0

Happ. Mensen har verkligen dumma sig. Den var i två dagar och sen var den slut. Så skumt. Ja ja. Man kanske måste ta ett test. För min goda kille sa att mina brösten blivit större. Och jag är nog lite för gammal för att dom ska kunna växa. Och så mår jag illa. Men kan ju ha käkat något jag inte borde.

Medarbetare för Julen

Hannashusdjur
0

Hur gick det?

Aleya
0

#17 mensen var konstig. Två dagar och sedan var den slut. Mår illa av och till. ska ta ett test, har bara inte hunnit.

Medarbetare för Julen

Hannashusdjur
0

Håller tummarna för dig!

Aleya
0

#19 Tack. Kan säga att idag så höll jag på att spy. Vette tusan vad detta kan vara.

Medarbetare för Julen

Aleya
0

Konstig fråga. Men är det någon av er som har varit/är gravida som bara känner att ni vill spy men inte har spytt?

Medarbetare för Julen

[TanatosNyx]
0

#21 Oja, större delen av graviditeten. Jag har dock inte problem med gravidillamående, utan det bara sköljer över mig från ingenstans liksom, ibland så starkt så jag hulkar, sen poff är det borta igen.

Aleya
0

#22 ah. Trodde min mage eventuellt var paj som när man har magkatarr. Men då bör jag tänka en gång till. Ja ja. I helgen tar jag test. Då får vi väl se vad svaret blir.

Medarbetare för Julen

[TanatosNyx]
1

Det kan vara så att magsäcken är retad, absolut. Men är du gravid är det mest troligt "bara" dessa charmiga små hormoner 😉

ChristineL
1

#21 - Ja, hela vägen fram till v.15, sen började jag spy istället utan att må illa :P

Aleya
0

#24 jag vet hur man kollar om man har magkatarr. Men det verkar inte vara det. Och kommer alltid sent på eftermiddagen. #21 nä men… det är ju mysigt. ;-)

Medarbetare för Julen

Lilolizeit
2

#21 japp, har mått illa till å från sen v.5 å är i 14 nu, dock inte kräkts en enda gång..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[TanatosNyx]
0

#26 Mitt kommer också gärna på em/kvällstid, tvärtemot det vanliga "morgonillamåendet" 🙂

Aleya
0

Ni ska veta mina damer att jag är spänd, nervös och nästan lite pirrig. Kanske det finns liv… men vi ser i helgen. :)

Medarbetare för Julen

[TanatosNyx]
0

Håller tummarna stenhårt 👍

Lilolizeit
0

#28 samma här. Mår absolut bäst på morgonen.. #29 håller tummarna!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Aleya
2

Ja gott folk…. imorgon så kommer jag ta testet…. Spännande. 😃

Medarbetare för Julen

Aleya
0

Kan berätta att det var inget. Det är nog stressen i kombination med sjukdomen som spelar detta grymma spratt.

Medarbetare för Julen

[TanatosNyx]
1

Attans då! Bättre lycka nästa gång!

Aleya
0

#34 Tack! Som min kille säger: bara ligga i mer. Nu sitter man på bussen och har svullen mage, är grinig och mår illa. Jag börjar tro att jag är "skendräktig"

Medarbetare för Julen

[TanatosNyx]
1

åh, skengraviditet råkade jag ut för, asdrygt! 😕 jag kunde inte gå nära en skrikig bebis utan att det rann mjölk när jag var som värst 😟

Aleya
0

#36 huj. Låter illa. Jag hoppas bara att magen tjorvar. Orkar inte vara skengravid.

Medarbetare för Julen