Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1537 ggr
IceTee
0

Missfall- hur vanligt?

Hur vanligt är det med ett missfall som man själv märker? Vet att det är väldigt vanligt i början, men att det bara blir som en mens ungefär (har läst det i alla fall)

Medarbetare på Skor iFokus

tlover
0

Jag har läst nånstans att 50% av alla graviditeter slutar i missfall, de flesta av dom vet man däremot inte om att man är gravid utan man tror bara det är en kraftig mens.

Jag har även hört 20% men det kanske är graviditeter man vet om som dom syftar på.

l'm back

IceTee
0

#1 ja, jag har för mig att det var skrämmande många! Dock misstänker jag att de flesta är sånna som inte märks…

Theres
1

Jag hade sex missfall innan det tog sig och nu sitter jag här med en bebis på 5 veckor och två dagar :) De tre första missfallen var så blodiga och smärtsamma så jag var på sjukhuset och kollade upp det. De tre sista skötte jag själv och två av dem hann jag inte ens ta ett grav-test, men har man haft missfall så märker man skillnad på mens eller missfall. Även om de kom dagarna då jag borde fått mens så kände jag att jag var gravid och såg skillnad på blodet (betydligt klumpigare). Vissa har tur och slipper sånt, men när jag har googlat runt och snackat med kompisar så verkar det vara väldigt vanligt, så det är inget att bli rädd för och tro att det är något fel på en. Efter tre missfall fick jag även göra massa test, och det var inget fel på varken mig eller min pojkvän. Men fick äta Trombyl son är blodförtunnande och om det är tack vare det som det funkade vet jag inte, men vill gärna tro det då jag bara hade ett missfall sen jag började äta det, och då hade jag inte hunnit äta dem så länge.

golf.ifokus.se

tlover
1

#3 För mig var missfallsblodet mindre rikligt, mindre klumpigt och mindre smärtsamt än min vanliga mens så man behöver inte märka nån skillnad.

Den var däremot längre.

l'm back

[Miiika]
0

Jag fick missfall för två veckor sedan och då sa läkaren att 80 % av alla kvinnor kommer att få missfall - däremot kommer inte alla att veta om det eftersom många kan tro att det är en försenad mens.

Jag fick också höra att 30 % av alla graviditeter slutar i missfall!

IceTee
0

Oj vad olika man hört! Jag hoppas att jag inte märker av missfallet om jag får ett… Min kusin fick det, och sen fick hon även genomgå en skrapning eftersom allt inte försvann