Gravid iFokus

Gravid

Etikettbarnlängtan
Läst 2962 ggr
Michiis
2

Bebislängtan

Behöver egentligen bara skriva ut mig lite, den senaste tiden har jag fått sån bebislängtan. Blir 21 år i år och haft en pojkvän sen nästan 5 år tillbaka, sen 3-4månader har vi varit sambos. Har också sen över 1 år tillbaka slutat med p-piller, vi har då inte kört med nå skydd alls, och har ändå ganska aktivt sex men jag har ändå inte blivit på smällen, fast vi har väl inte planerat det heller (jag sluta med p-piller för det funka inte för mig och mådde bara dåligt av det) .. Så det är väl egentligen bara bra det inte blivit nått och oansvarigt att vi inte skyddar oss. Men min bebislängtan blir ändå mer och mer nu.  Fast känns inte som jag kan bli med barn bara för jag inte blivit det trots inget skydd osv och jag vill ju ha inom snar framtid, kanske inte just nu men snart. Egentligen borde jag inte tänka på skaffa barn än, har inte fast jobb (bara vikarie ansttälld) och ska börja plugga. MEN ändå så har jag den här klumpen i magen hela tiden och blir lika olycklig varje gång mensen kommer…
Min pojkvän vet inte ens om den här stora bebislängtan jag har, för jag håller den inne bara för jag vet att det inte är rätt tidpunkt, fast jag egentligen vill skaffa barn ung/nu.. Har dock märkt att han verkar vilja också ha barn nu snart för han börja ta upp det mer och mer ibland "ska inte vi skaffa barn snart" har man hört endel. Fast jag undviker frågan och så börjar jag prata om annat, fast jag vill så mycket egentligen. Jag är säkert knäpp men aja. Så över 1 år utan skydd och ändå inte blivit på smällen så känner jag längtan bli ännu hårdare :/ för känns som jag inte kommer kunna få.. 
Min mens har vart väldigt oregelbunden sen jag sluta med p-piller och nu dom 3-4 senaste gångerna har jag även börjat fått mellanblödningar väldigt ofta. Känns hopplöst. 
Kanske rörigt inlägg, men längtan är stor. Och känns som alla i ens närhet ploppar ut ungar och en själv nej.. 
japp, behövde bara få ut mig lite. Kanske nån känner desamma? Längtan och väntan är inte kul..
Min dröm är att ha en stor familj i framtiden <3

// Michis

[EmmiieErixon]
0

Nu ska jag inte gå över styr då jag är ung ännu men känner samma som dig! Lika dant med mig att jag mådde pyton av p-pillerna trots byte till det mildaste. Och nu nästan 1 år senare med oskyddat sex med min partner som även vi nämner barn av och till, inte ser skymten av det. Känner mig lite orolig även fast jag vet det säkert inte är något fel men kan inte låta bli att oroa mig för om jag inte ska kunna få min familj. 

Men det va skönt att skriva av det och att jag inte är ensam om detta. 🌺

Michiis
0

Ja men skönt att inte vara ensam i alla fall. Känns ju som vi ligger typ lika till i så fall?  #1 :) 
Ah nä man kan ju inte göra så mycket heller, men börjar det närma sig mer att det är  "dax" och det inte blivit nå självmant tills dess får man väl kolla upp sig .. Så det inte är något fel. 
Funderar lite smått om jag kanske har progestronbrist (har läst lite om det) och att det är därför pga att jag börjat fått massa småblödningar innan mens, det kan dessutom göra att man inte blir gravid lika lätt eftersom balansen inte är rätt.. Hå, man ångrar smått att man börja med p-piller för det "fucka upp" iaf min kropp helt känns det som. Inget har stått rätt till sen man börja med det känns det som. :/

// Michis

cissi_1993
0

hej

jag har hört att för vissa tar det upp till 2 år inan man kan bli gravid/ får ordning på mensen  när man har gått på P piller. så tror inte ni behöver vara oroliga för den saken en i alla fall.

men det är bara något jag har hört kan ej säga om det är sant.

ChristineL
4

Du måste prata med din sambo om barn! Hur blir det om du blir gravid och han vill att du gör abort?

Upp till ett år är normalt att det tar för kroppen att normalisera sig, sen får du söka hjälp, och ett år efter att aktivt försöka bli gravid får ni hjälp med det. Men såhär är det ju, ni har inte ens försökt egentligen. Så steg ett säger jag är att prata med din sambo om detta! Steg två är barnmorskan om varför mensen ännu inte blivit regelbunden. Hade du förresten regelbunden mens innan p-piller?

Michiis
0

#4 Alltså såklart pratar vi om det och så eftersom vi inte är skyddade och jag kan ju bli gravid, bara inte att jag pratat om att min längtan är så stor.. 
Mm jag har faktiskt funderat på att gå å kolla mig eftersom jag börjat få så här mellanblödningar, men har bara inte blivit av än. 
Hade rättså regelbunden mens, vad jag minns innan jag började med ppiller, fast den kan ju lika gärna vart oregelbunden var ju 16år då och hade bara haft mens i ca 3år då eller någonting. Så använde jag p-piller sen i ca 3 år tills jag gav upp :)

// Michis

zakkris
1

#0 Jag är med ung snart 23, min sambo 25. Har inte ordnad ekonomi, plus utredningar om psykisk sjukdom. Min sambo säger till mig att han vill vänta då han säger vi ska ha de bättre ekonomiskt (vi har de väldigt bra om han bara slutar handla onödigheter haha)
MEN det kommer fram när han är onykter vad han verkligen vill, han vill ha barn nu och är ledsen för att de inte blir nått, men som sagt han erkänner detta bara när han är onykter eller till sina vänner.
Vi har försökt i ett halvår nu utan att de blivit något. Men jag har införstått mig på att de just för oss kanske kommer ta lång tid, kanske inte som andra som kanske blir gravida första gången de har sex liksom.
Ibland kan det vara svårt helt enkelt

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

[Miiika]
0

Jag slutade med p-piller i maj/juni och fick reda på att jag var gravid i januari. Tyvärr slutade det i missfall. Nu vill vi försöka igen men måste vänta till testen visar negativt först (sedan missfallet)!