Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2630 ggr
jackiejohn
1

Ägglossning? Eller?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är lite fundersam är det ägglossning eller spelar kroppen mig ett spratt? Min dotter blir 3 månader nu den 20e och sen i förrgår har jag märkt en förändring (trodde jag skulle få mensen då..😷) men sen efter lite funderande så kom jag fram till att mina flytningar har blivit väldigt tunna och rikliga som vid ägglossning (tänker på hur de var innan jag blev gravid) men tänkte att nej inte redan, eller? Så tog ett test här nu efter att dottern somnat, så det är inte morgonurin men minns jag rätt så spelar det ingen roll på äl-test..☺️ Bifogar en bild på testen så får ni se själva, både maken och jag ser två tydliga streck men kan det verkligen stämma? Borde jag räkna med mens om ca 2 veckor då? Inte orolig men vill veta så vi kan styra in hur vi sexar 😉

[GråHäxa]
0

När det gäller ägglossningstest så skall väll test strecket bli minst lika starkt som kontroll strecket, om jag inte minns fel? Mitt test såg ut så också, ca 20 timmar senare med ett nytt test så blev strecken lika starka :)

ChristineL
0

Det stämmer att strecken ska vara lika starka för att det ska vara positivt, eller att teststrecket ska vara starkare än kontrollstrecket så det där är negativt.

jackiejohn
0

Ah! Tack får testa igen idag eller imorgon om kroppen inte återgår 😊

[TanatosNyx]
0

Yes säger som övriga att det är negativt. :)

jackiejohn
0

Dagens test ser ut såhär, knappt synligt de andra strecket så detta är helt klart negativt också..

jackiejohn
0

Kunde inte låta bli utan jämnförde med gårdagens test och jösses vilken skillnad! Tycke jag.. Jag kan köpa att båda är negativa, absolut! Men det jag undrar eller rättare sagt funderar på är, att jag har haft ÄL här i dagarna eller? Annars skulle väl knappast testen se ut såhär? 😳

[TanatosNyx]
0

Antingen har du nyss haft eller ska ha när som helst :)

jackiejohn
0

Okej, gissar på att jag nyss haft eftersom det var svagare idag? 😉 Är inte ute efter att hålla stenkoll på ÄL för bebisverkstan men var mest förvånad över att det kunde gå så fort att kroppen hitta tillbaka igen…dottern är som sagt bara 2,5månader och jag helammar dessutom! 😳 Då bör jag räkna med mens om ca 2 veckor?

jackiejohn
0

Sen vill jag i såna fall inte riskera att bli med bebis denna omgång för då borde den komma i november och då fyller ju dottern 1 år 😋

[WickedAlly]
0

Jag blev ju på tjocken när jag helammade så ;) Skönt att du kände av det hela, är ju lite lättare att styra eventuell bebisverkstad då :)

[TanatosNyx]
0

#8 Ja precis, jag var lite yrvaken och otydlig när jag svarade 😃 äl bör ha varit.

Vissa får ÄL medan de är kvar på bb.. inte vanligt, men inte omöjligt!

Japp mens bör komma snart 🙂

jackiejohn
0

10# Jo har ju hört att amning inte är ett fullgott skydd 😉 Jaa, nu kan vi ju ändå styra lite..vill ju helst att dottern ska ha blivit 1 år åtminstone innan en två kommer, sen finns det inget som säger att jag blir gravid lätt denna gången men vågar inte chansa 😁 haha 11# Hehe misstänkte de 😉 Då är det högtid att packa ner bindor och dyl i väskan (skötväskank) då ☺️

PogoPedagog
0

Min mens kom efter tre mån med båda barnen trots helamning och täta amningar. Regelbunden var den med en gång.

jackiejohn
0

13# Där ser man! På ett sätt är det skönt att den kommer igång och kroppen faller tillbaka i gamla gängor tycker jag ☺️