Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 4881 ggr
tlover
0

Frisyr då man föder?

Ni som har längre hår hur hade ni håret då ni födde? Håret kan ju lätt bli väldigt ivägen, särskilt då man har hår i den längden jag har (nedanför rumpan. även som fläta) då man själv eller andra sätter sig (el ställer sig) på håret, det fastnar överallt och sen så blir håret inte så fräscht heller då jag i alla fall måste sätta upp det för att kunna gå på toa och tänk då att föda.

Det jag funderar på är att sy fast "milk maid braids" så att man slipper hårnålar och liknande (det vill man nog inte ha som åker ut el in), man kan ligga ner med milk maid braids och man kan ha det i flera dagar om man vill.

Nu kanske jag inte hinner göra det men går allt i "normal takt" borde jag hinna göra flätorna i bilen i alla fall.

Hur gjorde ni/hur tänker ni göra?

l'm back

Teja-Bea
0

Jag hade, precis som du, tänkt på detta innan. Jag planerade två flätor, en på varje sida. Det kan jag liga på, håret blir inte ivägen och de kan sitta i i flera dygn.

Luggen satte jag upp med hårspänne istället för hårnål. Det håller bättre =)

Lycka till! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

ChristineL
0

Nu hade jag inte så långt hår men jag satte upp det i en hög knut och hårnålar för luggen. Sätt inte upp håret för hårt, med risk för att det går av när man ligger där och vrider och vänder på sig :P

[TanatosNyx]
0

Min plan är att vifta bort det som är i vägen… :p tar med en snodd utifall. (hår en bit ner på ryggen).

Theres
3

Bild på ditt hår tack? Låter helt fantastiskt långt ^^

golf.ifokus.se

[Thiah]
0

Jag minns faktiskt inte. Tror jag hade en fläta eller en tofs. Ville bara ha det ur vägen.

Theres
0

Jag är ju typ flintis så sätter bara upp det i en knut med en en toffs tror jag :)

golf.ifokus.se

Ria74
0

Jag hade halvlångt hår och hann inte göra nånting med det. Såg ut som om jag hade stuckit fingrarna i en elkontakt efteråt ;)

Hade jag tänkt på det hade jag nog gjort en inbakad fläta innan.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

tlover
3

#4 Har ingen bild på det utsläppt, jag får ta en imorgon innan jag gör dagens frisyr.

Nu har jag däremot gjort den frisyr jag hade tänkt, för den håller så länge och är bekväm så jag kan börjar göra den varje dag tills det är dags (bandet är lite ojämt eftersom jag satt och gjorde frisyren framför TV:n

l'm back

[Thiah]
0

Lite ojämnt för att du satt framför teven?? Herregud mitt hade sett ut sådär efter 3 timmar framför spegeln. Jättefint

Theres
0

Haha, håller med Thiah. Jättefint. När jag ska göra en inbakad fläta på.mig själv så blir den alltid utbakad. Sånna skillz har jag :/

golf.ifokus.se

tlover
0

#10 Samma här.

Därför tänkte jag hålla mig till nått enkelt då man ska föda.

l'm back

Intehärutandär
0

Jag minns inte. Hade höftlångt (nu lite kortare pga sjukdom). Men förmodligen hästsvans eller fläta som oftast då jag skulle göra något, t ex äta. Kommer fläta denna gång eller knut på huvudet.

Theres
0

#11 Vet inte hur den frisyren du har är gjord, men tror inte jag skulle lyckas. Men om den är enklare än en misslyckad inbakad fläta så kanske jag skulle försöka göra en sån ^^

golf.ifokus.se

tlover
0

#13 det är bara två vanliga flätor snurrade runt huvudet (åt motsatt håll) som jag först satt fast med klämmor och sedan sytt fast (med en stoppnål) så att man slipper hårnålar och liknande.

Jag korsar flätorna bakom huvudet först eftersom jag har så långt hår men de flesta viker upp flätorna först (för de flesta har kortare hår).

Så det är i princip, kan man fläta en vanlig fläta så kan man göra den frisyren.

l'm back

Theres
9
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha. Kolla!

golf.ifokus.se

[Thiah]
0

Alltså der ser ju super fint ut och låter lätt. Jag kan liksom göra en simpel fläta men thats it. ;) min make brukar fläta mitt hår efter duschen.

Theres
2

Vilken make :) Jag lät Timmy sminka mig en gång… Ja, han använde ögonskugga UNDER ögonen…

golf.ifokus.se

[Thiah]
0

#17 men det kan man göra. :) jag använder det i ytterkanten av undre ögat i stället för kajal.

Theres
0

Haha, men du såg ju själv. Ser ju ut som jag inte har sovit på en vecka ^^

golf.ifokus.se

fridaas
0

Med Alwa hade jag det uppsatt i en knut (axellångt). Med Noel hästsvans ganska högt uppsatt (utsläppt gick det till nederkant av skulderbladen)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Jespersen
0

Högt uppsatt (brukar vika svansen dubbel) hade jag, tillräckligt högt för att lägga huvudet på kudden utan besvär. Men utsläppt gick mitt hår bara ner till underkanten av skulderbladen ungefär. 
Frillan var rätt hårt åtgången när vi var klara :D

JeFo
0

Jag har haft mitt utsläppt varje gång. Stör mig inte av håret men har heller inte särskilt långt. Testade med uppsatt men jag ville fara runt utan att det stramade så fick bli utaläppt. Har blivit chockad efteråt av hur man kan se ut 😛 Spooooky! 😉 Haha… Tycker din uppsättning var både fin och bra TS. Har man så långt kanske det är bra med uppsatt!

tlover
2

Ser man ut lite som såhär 😃

Jag efter att jag uppträtt på teater 4 dagar i sträck, min rollkaraktär hade tovat hår så jag hade det tovat och borstade det inte under hela tiden. Nu har jag mycket längre hår däremot.

l'm back

Theres
0

Massa hår ^^

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

#23 Har du smygfotat mig på morgonen? 😮

JeFo
0

Ja det där var en äkta BB-frisyr! 😃

malinroth
0

Jag hade löst hår på förlossningen. Inget att rekommendera, hela håret var en enda tova och det var inte lite ihoptovat! Ska se om jag kan hitta nån bild på eländet som jag kan bjuda på… Det tog flera dagar att reda ut det!

tjoopa
0

Jag kommer nog att köra på min vanliga spretiga knut högt på huvudet :) Ser inte klok ut men håret håller sig ur vägen iallafall ;) Har rätt långt och tjockt. Ska testa att göra dem där snygga flätorna, vore ju roligt att se något så när normal ut :)

malinroth
1

Hade ingen bra bild där man ser hur sjukt ihoptjorvat det var men här är en bild iaf… Nästa gång blir det nog flätor eller knut på skallen eller något. Dock inte något som är ivägen bakom skallen.

malinroth
1

Tre dagar senare när jag äntligen lyckats reda ut eländet! (I övrigt eländig och halvnaken men håret var iaf utrett! :P)

Theres
0

Haha, så ser mitt hår ut minst en gång i veckan när jag inte orkar borsta håret efter duschen ^^ Nashi-olja är det enda som hjälper då, och att tvätta håret med Wen :)

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

Men gud, vad i helvete försiggår bakom dörrarna på förlossningen 😮 HAHAHA!

[Thiah]
0

#32 det undrar jag med! Mitt hår var väldigt lite trassligt men sen har jag sådant där snällt hår som knappt behöver en borste. Borstar det "på riktigt" kanske en gång i veckan. :p

tlover
0

Kanske är det tur att #23 Var efter 4 dagar medveten tovning (med mycket hårspray) utan att reda ut det + extra upprufsning just innan foto. Mitt hår kan knappt tova sig.

l'm back

tlover
0

#4 Så nu tog jag kort innan jag sätter upp håret idag, världens sämsta hållning och världens sämsta "topp" för att visa längden så ni får använda armarna som referens. (jag har rakt hår men jag har just tagit ut nattflätan).

l'm back

Theres
0

Det var långt! Blir avis. Jag vill också ha så långt hår, men mitt är så tunnt och slitet så det går av hela tiden :( typ 10% av mitt hår går nästan ner till rumpan, men det slutar liksom i etapper så endast i axellängd är mitt hår "normalt" ^^

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

#35 Wow vilket hår! 😍

Mitt är en sliten sönderfärgad risbuske i "bh-bandshöjd". 😟 slutade färga när vi började planera smått då jag hade intensivröd färg som fällde pigment. Tanken på bebis som stoppar allt i munnen (även hår) fick mig att ge upp mitt älskade hår omgående. Så nu har jag en dm lång rand med råttfärg, och resten urtvättad blekröd.. och en miljon kluvna hårtoppar.

Theres
1

En gång i tiden hade jag perfekt hår. (Dock fortfarande tunnt som en fjäder). Hade inte färgat det på ett tag då. Sen efter det har jag förstört det med både permanent och hårfärgning. Googla "i huvudet på fröken Sverige youtube" så är det den första länken som kommer upp. Den heter "Film" ^^ Tror det var typ 2009 eller något.

golf.ifokus.se

tlover
0

#37 Jag har aldrig färgat håret så det behöver jag inte oroa mig för… det blir väl hur jag ska göra du barnet blir stort nog för att stjäla mina hårnålar, hårpinnar osv

l'm back

JeFo
0

#38 …. "Men du din söta kompis, har hon någon pojkvän?" Vad fick du det ifrån??? Haha… Är ju bandet ifrån landet! Alltså de kommer härifrån, discocrew😝

Theres
0

#40 Haha, aldrig hört dem faktiskt. Men min syrra hade ;)

golf.ifokus.se

Theres
3

Jag orkade aldrig bry mig om frillan när allt kom till kritan. Hade bara en vanlig hästsvans. Men när jag var klar så satt den högt på huvudet till vänster, och så har den suttit tills idag när jag tvättade håret. Glömde ta en bild på hur jävligt det såg ut, men trodde aldrig jag skulle lyckas kamma ut det. Men jag lyckades nyss när jag var hemma med hjälp av lite Nashi-olja och ett jäkla tålamod. Såhär sliten kan man se ut efter förlossning och hårborstning ^^

golf.ifokus.se