Gravid eller ej
Så här ligger det till.. Jag gjorde ett gravtest för ca 2 veckor sen och det va negativt, jag har hade en blödning 1 vecka innan min mens skulle komma, som vara i två dagar och sedan kom det små små bruna flytningar och det har aldrig hänt förut. Min mage är hård nertill och det hugger i nedre delen av magen ner mot underlivet till och från vilket är fruktansvärt obehagligt! Jag har också blivit sugen på saker som jag egentligen bara skulle spy av annars.. Har inget illamående dock förutom efter att jag och sambon precis haft sex. Kan det vara så att man kanske är gravid ändå eller ska man lita på gravtestet? Någon som haft det på liknande vis?otroligt tacksam för svar:)
Ja, man kan vara gravid ändå, exempelvis ger gravtest inte alltid utslag vid utomkvedshavandeskap.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Testa igen!
Testa igen. Vissa har svagare hormoner i början så det inte visar. Tidigast v. 5-6 brukar man säga att det blir mer säkert att hormonerna kickar in på allvar.
Testa igen, det kan ha varit för tidigt för att testa också. Ta med första morgonurinen och följ instruktionerna noga för att få så tillförlitligt resultat som möjligt.
/Christine
Tack så mycket för alla bra svar!:)
Varför är morgon urinen bäst?
#6 - För att det är högst halter av hcg-hormonet, som är det hormonet som ger utslag på grav-test.
/Christine