ridning
Hur länge kan man rida? enligt barnmorskan tills de gör ont
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Skulle säga att det beror helt på en själv.
Vet en som red tills hon var i 8 månaden.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Finns en hästtråd, ska se om jag kan hitta den ;) jag red flera ggr i veckan fram till v 32 ungefär, sen gick hästarna på bete :) Har en bekant som rider fälttävlan på elitnivå, hon red in i det sista.
Det ska finnas en lång tråd här inne med gravida som rider. Jag vet däremot inte var men det borde ju gå at söka.
Själv har jag ingen aning då jag inte rider.
l'm back
Jag slutade rida nu när terminen tog slut och är i vecka 22. Har inte hopptränat under senare delen av terminen. Jag hade kunna tänkt mig fortsätta rida men även om hästen är jättesnäll så är det risken att ramla av som gör att jag nu slutar.
Hade jag ridit regelbundet hade jag ridit så länge jag kunde. Fast du faller av hästen och landar mitt på magen är risken liten att bebis skadas. Du ska praktiskt taget dö av dina skador i t.ex. ett fall eller krock för att bebis ska skadas. Så skyddade är dom där inne.

Jag har tre hästar varav två rids, fick ge upp ridningen runt vecka 10 pga foglossning, hästarna gick på bete i samma veva. Jag har inte börjar rida än, 4,5vecka sen snittet men så fort det känns bra så ska jag sätta igång igen har jag tänkt. Min barnmorska sa att jag kunde rida så länge jag ville förutsatt att allt kändes bra :)

Alltså, jag har 9 dagar till BF. Om det inte var december och jag gärna vill försöka få barn om 11 dagar istället så skulle jag kunna sätta mig på en häst idag känns det som. Så det beror nog på hur man känner själv. Kanske inte skulle galoppera, men skritta skulle gå bra.
golf.ifokus.se

Jag tänkte rida så länge det inte gör ont :)