Hjälp
Hej. Min mens är sen och jag har en massa graviditetsymtom. Vi har köpt gtest men jag vågar inte riktigt ta det än då det är ganska tidigt (kan vara mellan 4-6 veckor isåfall). Iallafall, mina symtom är: - Lite ömma bröst (ALDRIG haft ont i brösten innan, nånsin) - Synliga blodådror på brösten - Metallsmak i munnen nångång - Lite ont i tjejmagen, ibland hugger det till nångång - Ont i ryggen, typ svanken - Halsbränna - Pendlar mellan svagt och lite starkare illamående, typ hela tiden. Med rapningar och hela köret, dock inga kräkningar - Har haft vita och gula slemmiga flytningar, och nu rinner det vattniga, genomskinliga flytningar hela tiden. Aldrig haft flytningar innan som jag märkt av iaf, men nu är jag pissblöt hela tiden - I några dagar förra veckan smakade allt konstigt. Men det försvann och nu är det några få saker som smakar annorlunda - Gör ont att ha sex, det skaver liksom.. - Nu i skrivandets stund hugger det till lite smått "därnere" Finns säkert nått annat jag har glömt.. Men iallafall. Jag är väldigt säker på att jag är gravid den här gången. Har haft sen mens förut osv men inte dessa symtom. Sist hade jag urinvägsinfektion, men några graviditetsymtom. Då visste jag egentligen hela tiden att jag inte var det, men jag hoppades. Nu har saker och ting ändrats och nu är det tvärtom. För en vecka sen gjorde jag och min pojkvän slut för att vi inte vill ha barn samtidigt. Jag hade symtom redan då men ingenting jag tänkte på då.. Iallafall, så gjorde vi slut för att vi inte kunde komma överens. Så det är lite komiskt nu att det är som det är, om jag nu är gravid då.. Vi är tillsammans igen men han vill verkligen inte att det ska vara nått. Han bad t.o.m till Gud (som han inte tror på) att det inte ska vara nått. Han har planer på utbildning som han inte alls anser passar ihop med barn osv. Jag är emot abort för min egen del då mitt psyke aldrig skulle klara av det. Men jag vill inte förstöra min pojkväns liv heller så jag vet inte hur jag ska göra.. När ska man ta gtest? Vi hade sex den 3e, 7e och 19e augusti.. Är så rädd och orolig.
Ta ett test och få det ur världen! =)
Ha en bra dag! // Pernilla
Ska testa nu (vaknade nu, vänt fel på dygnet).. Är jättenervös :(
Hur gick det?
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Rfsu gravve-test var negativt.. Men litar inte riktigt på det. Ska köpa clearblue om mensen inte kommer snart :)
Ju mer du oroar dig desto mer kan mensen skjuta upp sig… :/ Dumma kropp vi tjejer har ibland .
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Sluta läsa in alla dessa "symptom". Det betyder ingenting! Det enda som kan vara tecken på graviditet är om du har haft oskyddat sex runt ägglossning och din mens är sen.
/Christine
#7 Har ju det.. 🤔
Om testet var negativt såhärpass långt efteråt så är det antagligen ingenting 🙂 Ibland kan mensen vara sen eller hoppa över en månad. Kommer det ingen mens nästa månad så får du kontakta vården så de får försöka reda ut vad som händer i kroppen på dig 🙂
Känner du dig ändå väldigt gravid så kan man vara något som kallas skengravid, vilket är skitjobbigt! Jag tillhör den chicka lilla skaran själv. 😛
BIM+15 idag och fortfarande ingen mens. Symtomen går upp och ner, men är nästan alltid illamående. Har försökt låta bli att tänka på allt detta, då jag tänkte att jag var skengravid, som #9 säger. Men ah, inte tänkt alls på över en vecka. Har varit hos mamma och umgåtts med familjen så har inte riktigt haft tid. Men när jag och pojkvännen åkte tillbaka till västkusten så köpte vi gtest, tog ett igår som var negativt. Ska testa igen om en vecka om mensen inte kommit, och har den inte kommit då så ska jag gå till vårdcentralen.
Ingen mens än och massa symtom. Gjorde ett gtest igen men det var negativt. Ringde 1177 först och sedan vc som vill att jag ska komma dit idag. Det verkar vara ännu en urinvägsinfektion, men kan också vara gravid då mensen är 19 dagar sen nu..
Ja vissa producerar ju ämnet senare , men… inte så sent vill jag påpeka.. Följer denna tråd ! Sånt här är spännande , hihi :)
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Jag var till vårdcentralen idag. De har drop in, hade tänkt vara där när de öppnade kl 10 men fick vara barnvakt istället och kom dit först vid 11. Fick vänta jättelänge på att få komma in och prata med en sköterska, hon skickade mig till lab för urinprov (graviditet) och om det var negativt skulle jag få ta blodprov för att kolla om jag har en infektion. Lät bra tyckte jag och när jag lämnat prov fick jag vänta i nästan 2 timmar på svar. Det var negativt, som jag redan visste. Läkaren frågade om jag varit till gyn nångång med tanke på min oregelbundna mens och jag sa nej. Sen var han nöjd så och ville skicka hem mig. Jag sa till honom att dom skulle ta blodprov för att kolla om jag har nån infektion men han vägra då jag inte har ont när jag kissar. Frågade vad dom skulle göra åt min oregelbundna mens och om han skulle skicka remiss till gyn, men det skulle han inte då jag inte uppfyller vissa kriterier som dom har. Jag fick rycket och skrek nästan på honom att dom var tvungna att hjälpa mig, att jag inte suttit där i över 4 timmar för att ta ett gtest då jag kan göra det hemma. "Har du gjort det hemma?" Frågade han och jag sa ja och att det var negativt. "Vad gör du här då?" Sa han och skrattade. Tillslut gick han med på blodprov och jag har inte urinvägsinfektion men sänkan var lite hög och så, så jag fick penicillin iallafall. Bad honom skicka remiss till gyn än en gång och grät å sa till honom att jag är orolig, har dom senaste dagarna haft riktigt ont i tjejmagen, speciellt på vänster sida. Han kände lite men ville ändå inte skicka remiss. Han vill att jag ska komma tillbaka efter penicillinkuren och prata med dom om det då. "En sak i taget".. Blev så jäkla arg och jag är arg än. Jag har bestämt mig för att byta vårdcentral! Jag blev alltså inte klokare av att gå dit. Jag ska ringa gyn imorgon eller på torsdag, så får vi se.
#13 Äsh vilket trist bemötande. 😕 Din magsmärta, är du hundra på att det inte är tarmen? Så är det ofta för mig nämligen, har problem med förstoppning (ofta märks det inte, toa funkar som vanligt men tarmen blir precis megafull) och då trycker tarmen på äggstock och livmoder.
Förstoppning kan kännas på väldigt många olika sätt , illamående, högre blodtryck , kallsvettningar , ja och självklart mag ont , både i övre och undre halsarna.
Jag är inte förstoppad och mitt blodtryck var bra. Får se vad som händer, ingen mens i sikte än. Mår illa varje morgon..
Fortfarande ingen mens. Blir galen snart. BIM+26 idag. Ska ringa 1177 imorgon och be om en tid till jour-vc då jag vägrar gå tillbaka till min vc efter senast. Är rädd att något är fel..
#17 Hur gick det sen?
Fick missfall 😕
beklagar! 😕
Verkligen ledsamt att höra. 🌺
Tack 🌺 Med tanke på att mitt ex, pappan, har ny tjej redan osv så var det väl det bästa som kunde hända. Men jag är väldigt, väldigt, väldigt ledsen. 😭
#22 Har du någon du kan prata med om det?
#24 Nej, inte direkt. Inte så många som vet om det då jag inte hann berätta att jag var gravid ens😕
#24 Om du har en go vän eller släkting som kan stötta dig vore det ypperligt. 🌺 Finns det någon du skulle kunna öppna dig för om det?
#25 Nja, inte direkt. Är ganska ensam, speciellt i det här. Mitt ex är den enda jag kunnat prata med om det här, på riktigt. Men han vill inte höra, bryr sig inte å så, så idag har vi ingen kontakt.
#26 Det var tråkigt att höra med tanke på hur jobbigt du har det just nu. Om du skulle vilja prata med någon ansikte mot ansikte om det finns kuratorer på mödravård, barnmorske eller vårdcentralen.❤️