test
hej, jag köpte hem tester från nätet som skulle mäta graviditet redan 7 dagar efter ägglosningen. det visade ett ganska svagt streck.. altså två streck då varav det ena ganska svagt.
gjorde testet i måndes, ska nu in till bm.. för inskrivning, eventuellt nytt test.. ska ha mens typ idag egentligen. kommer det ens synas på deras tester om jag är gravid eller inte?.någon som vet.
har alla symtom dock
-En smula annorlunda men på ett positivt sätt!
Visste inte ens att det fanns sådana test som mätte så tidigt? Men är mensen beräknad idag så skall tester ge utslag, bla. clearblue har de som kan visa upp till fyra dagar före beräknad mens men det är inte säkert att det ger utslag.
Man vet aldrig om det ska synas på ett test eller inte, dom är olika känsliga. Man brukar säga att för att få ett så tillförlitligt resultat som möjligt så ska man testa tidigast dagen för beräknad mens och med första morgonurinen.
/Christine

Jag har testat med.vanligt test säkert en vecka innan jag skulle ha mens bara för jag.kände att jag var gravid, och det visade ju positivt, så det.borde synas på deras också. Annars tar de ju blodprov. Fast de brukar inte göra något test alls hos BM här. Säger man att man är gravid så är man tydligen det :)
golf.ifokus.se
hej, ja testet visade fortfarande positivt hos bm idag…
tydligen är jag gravid i vecka 4 nu .. har känt mycket av symtomen, undrar nästan om där är två.. med mina andra barn gjorde jag inte gravtest så pass tidigt, var nog två veckor över tiden o då endast i samband med bm besök..
Känner man av gravsymtomen mer om där är två, och visar testet positivt tidigare om där faktist är två.. ??
#4 - Grattis! Nej, det behöver inte vara så att det är två bara för den sakens skull. En del känner supertidigt även om det bara är en. Däremot har jag läst att man kan må mycket sämre med tvillingar, men det behöver ju inte vara så heller.
/Christine
#5 man tackar, är himla glad. hoppas bara det håller i sig