Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1262 ggr
I want to belive
2014-12-15 16:21
2

deppig ?

Jag antar att det är vanligt att känna sig deppig eller nedstämd nu när man imorgon är en veckas överburen… Men jag känner mig verkligen deppig… vill inget , vill inte äta , ligger i stort sätt bara eller sover , min BM är bra (fick en ny sen inskrivning ) men hon säger bara att försöka tänka positivt … inte så lätt just nu så tätt inpå jul och karln jobbar så pass sent att han är hemma runt 19 på kvällarna , så hemmet ser väl ….. lite halvdant ut .. Mår illa , ont överallt , inga tecken på att någon bebis vill titta ut direkt … Kan de vara depression eller troligen bara en helt normal graviditets upplevelse ? Vad det än är så är det skit jobbigt …

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

soundtrack
2014-12-15 16:29
1

Helt normalt skulle jag säga. Jag var galet låg dom sista 2 veckorna (födde på BF +14). Man har ju gått och längtat så länge och är så inställd på det där BF-datumet så det är svårt att få huvudet att tänka om.

I want to belive
2014-12-15 16:55
0

#1 ja fy va låg jag känner mig… I morse hade jag tankarna om att jag inte ville föda barn längre.. men det vet jag redan att jag vill .. fan för det här.. jag som hoppades på o slippa detta med att få över . Mormor o mamma hade rätt . :-P

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

JeFo
2014-12-15 16:58
1

Min två första kom på BF så med nr 3 tänkte jag inte ens tanken att gå över. Tänkte att blir det något så blir det för tidigt. Gick över 8 dagar. Hade inte heller nå speciella tecken på att det var på g. Men så en natt så började det hända saker. Spelade ingen roll vad andra sa. Jag hade typ gett upp bebisen. Det skulle helt enkelt inte komma någon (precis som den skulle stannar kvar för evigt i magen! 😣) Det kommer komma en bebis, tro mig. Blir du igångsatt så du fått nå datum? Tänkte om du kunde tänka att senaste om 7 dagar har du din bebis. Här fick man bara gå över 14 dagar anses blev man igång satt. Bra att du sover för snart kommer du, kanske, klaga på att du aldrig får sova 😛 Man blir nere för man vill ha sin bebis och dagarna blir extremt låååånga. Håll ut, snart har du din skatt!

I want to belive
2014-12-15 18:37
0

#3 japp den 20:e får jag bli igångsatt, då har jag gått över exakt 14 dagar har jag för mig … Jag vet att det kommer komma snart :-) men just nu när inget händer blir man ju helt…GRÅ , dagarna går fort men tiden känns gå i slowmotion ändå >.

soundtrack
2014-12-15 19:08
0

Jag vet, det är så segt att bara gå runt hemma, (för man vågar ju inte ge sig ut på några äventyr direkt), framförallt när man inte har några som helst känningar heller :/ jag hade knappt en SD innan mitt drog igång med värkar när vi gick och la oss på lördagskvällen. Söndag efter lunch var hon född. Så det kan ju ändras fort iaf :) och nästan alla föder ju spontant innan v 42+0 så din bebis tittar säkert ut innan den 20e :)