Magproblem..
Större delen av graviditeten har jag varit förstoppad.. Fruktansvärt.. nu i vecka 38 är det helt motsatt.. Bajsar hela nätterna känns det som.. varit så ett par veckor nu..
Någon som tar tips på hur man kan lindra det lite? Börjar bli ganska jobbigt att behöva springa upp flera gånger….
Törs inte prata med någon alls om detta eftersom bajs är så tabu enligt mig… vågade knappt ens berätta varför jag behövde ha laxeringsmedel/plommon i början… skäms så mycket över mitt bajsande…
Ursäkta mitt äckelinlägg. :/
Prova äta sånt som stoppar upp lite, blåbärssoppa tex. Sen drick mycket, kanske tom köpa vätskeersättning på apoteket.
||My Love For Animals Is Immortal||
Jag har hört att tarmarna lättar tätt inpå förlossningen för o resa ur kroppen. Bajsa på säger jag . Hihi . Skämt åt sido, att vara risig i kistan är aldrig kul ! :/
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
#1 Ska testa blåbärsoppa
#2 Också hört det.. Min kusin berättade att hon hade bajsat konstant dagarna innan förlossningen.. Men nu har det ju varit så några veckor och börjar bli riktigt irriterande. Känns som jag kommer ha tvärstopp i magen lagom till förlossningen bara för att jag behöver gå på toa så mycket nu.. Haha :/
Banan är en stor magstoppare för mig. Vågar knappt äta det efter all förstoppning under graviditeten.
Mjölkprodukter, te, blåbär, vitt mjöl, äpple stoppar upp
/Christine
Det du ska tänka extra mycket på, är att få i dig vätska om det är så att du är lös.
Köp resorb och ta en sådan morgon och kväll =)
Blåbärssoppa stoppar upp samt ger extra vätska i systemet =)
Skulle du, mot all förmodan, få stopp i bajseriet lagom till förlossningen, så be att få laxermedel när du kommer in, så hinner du tömma systemet innan det är dags =)
Först och främst: skäms ALDRIG över din mage och dina behov! Magen ska inte vara tabu. Det är en av dom mest naturliga sakerna att sköta, klart man ska kunna prata om när det blir problem!
Som övriga säger så är det bra att dricka mycket och det är naturligt att kroppen kör en helrensning inför förlossningen. Du kommer antagligen tacka din mage efteråt när du slipper bajsa allra första tiden som nyförlöst! 🙂 är du i v38 så kan det ju dra igång precis när som helst, så jag skulle tolka det som att din kropp gör sig redo.
Nu Annellie har min mage också fått full rulle ! Känner sig typ skit nödig efter varje mål man äter , haha ! Kul men ändå inte liksom.. :P
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth