Gravid iFokus

Gravid

Etikettandra-trimestern
Läst 3180 ggr
linkta
0

En fundering..

Kan man ha flytningar som är som kranvatten i konsistens och färg, utan att det är fostervatten som läcker?

[TanatosNyx]
0

yes! Jag har hemska problem med det. Först trodde jag att jag hade kissat på mig/läckte då det är väldigt vanligt, men det luktar inte piss! Luktar ingenting, blir bara blött. Kollade upp det och det är normalt. Mitt blir värre när jag sitter.

linkta
0

#1 Gud så skönt att höra, att jag inte är ensam om det. Jag har i princip nån liten blöt fläck jämt. De försvinner liksom när de torkar och så dyker det upp nya igen. Trosorna är alltid fuktiga. Mina vanliga flytningar brukar synas när de torkar., De här är ju som vatten. Blä, hoppas att de slutar. Har du haft så länge?

[WickedAlly]
0

Minns förra julafton då det plötsligt började rinna något kopiöst, var övertygad om att vattnet gått. Blev chockad och sedan jätteledsen, var bara i vecka 25 nämligen. Men det var bara "lite" flytningar. Hade visserligen mycket vattenliknande hela graviditeten genom men just den dagen så var det så sjukt mycket. Rätt äckligt kändes det :P

[TanatosNyx]
0

#2 har haft lite från tidigt. Senaste veckan har det ökat som en kran så jag blev orolig. Går in i v.16 i morgon :) Vill varna för clearblues bindor som visar fostervattensläkage! Minsta pH-rubbning ger utslag, dumt att oroa sig i onödan. Såg på ett annat forum att flera hade panik över dom där.

[WickedAlly]
0

#4 Har hört att många barnmorskor inte gillar de där, av just den anledningen att många kommer in i "onödan" när de blivit skrämda.

[TanatosNyx]
0

#5 Japp!

Theres
1

Haha, visste inte ens att det fanns sånna bindor :P Skulle behöva ha en som visar om det är slemproppen som släpper. Jag blir liksom mer geggig i mina trosor och den läcker igenom trosorna så det blir geggigt på utsidan också. Jättekonstigt klibb. Som lim typ ^^

golf.ifokus.se

tjoopa
0

#7 Me too :/ Vill inte använda trosskydd då det blir så tätt, men samtidigt är det så trist när trosorna blir förstörda av detta "lim" :(

Theres
0

Jag gillar inte heller trosskydd. Tycker de är ivägen på något sätt ^^

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

Klibblim till och från här med. Lite gultonat eller oftast vitt. Som om någon snytit sig typ. Har man mkt kan det vara t.ex. svamp (behöver inte kännas som gravid!)

Theres
0

Har jättemycket. Men har tagit pevaryl för några veckor sedan, och det blev inte bättre.

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

Pevaryl har aldrig funkat på mig. Jag använder canesten. Hur är det med behandling vid graviditet, kan man använda vagitorier?

Theres
0

Japp, man kan använda båda. Fick missfall en gång när jag tog cannesten. Säkert inte p.g.a det, men tar pevaryl istället iallafall ;)

golf.ifokus.se

[WickedAlly]
0

#12 Tror det står på Canesten att man endast ska använda krämen, vet att jag skippade vagitorerna i alla fall och jag gjorde det väl av den anledningen antar jag.

[TanatosNyx]
0

#14 läste igår, det stod tvärtom :p man ska inte använda hylsan utan stoppa In tabletten med fingrarna, så därför kan krämen vara svår stod det. Stod också att man ska vara försiktig i början av graviditeten då det är som känsligast pga att forskning saknas.

[WickedAlly]
0

#15 Just det, så var det ju. 
Hm, då kanske det var bm eller hon på apoteket som sa att jag skulle skippa dem :s

[TanatosNyx]
0

jag har också för mig att jag har hört det där med att skippa tabletterna som gravid, verkar som om jag inte har ugglor i mossen trots allt! Men vart fan har jag hört det, bipacksedeln/fass håller ju inte med 😛

tjoopa
0

Hm, möjligtvis att det är svamp som spökar då :/ Får köpa hem lite medel och göra något åt problemet ;) Har även lämnat urinprov då jag misstänker uvi men det kanske "bara" är svampen som gör det obra i trosan ^^