Gravid iFokus

Gravid

Etiketterinhandlapreparera
Läst 1817 ggr
exitingsvillemo
0

Barnvagn

Vilken sorts barnvagn och babyskydd tänkte ni skaffa?

Jag är inne på ett sk travel-system, alltså med allt-i-ett, kombivagn samt babyskydd som kan fästas enkelt direkt på vagnens kaross.
För- Nackdelar med det? 

Den ev nackdelen jag ser, är att liggdelen ser väldigt liten ut på de vagnar jag tittat på.

[WickedAlly]
0

Vi har en rejäl Emmaljunga, den tar plats men jag har aldrig ångrat att vi skaffade en större vagn. 

Det enda jag ångrar är faktiskt just det där med babyskyddet direkt på karossen, vi valde ett babyskydd som inte passar ihop med adaptern till vagnen. Har väldigt många gånger ångrat det. 

Men en generös liggdel hade jag valt alla dagar i veckan, så bristen på det är väl enda nackdelen jag kan se.

ChristineL
0

Vi har en Emmaljunga Edge Duo S, den är stor men vi älskar den och kommer ha den till nummer två också.
Samma sak med babyskyddet, Brio Primo kommer vi behålla.

Har aldrig ångrat att vi inte tog travelsystemet, hellre att barnet ligger bekvämt i vagnens liggdel än att det sitter lite sådär i babyskyddet.

[WickedAlly]
1

Ska man bara snabbt till butiken och bebisen hinner somna i bilen (vilket Wille alltid gör) så hade det  ju vart skönt att bara klicka på babyskyddet på chassit :)

Theres
1

Jag har köpt en Emmaljunga Super Nitro. Har inte använt den än dock för jag har 6 veckor kvar, men den kändes kanon i affären :)

golf.ifokus.se

exitingsvillemo
0

#3 håller med! Vi har haft separat vagn och babyskydd till våra andra, slutade alltid med att vi fick lägga ner babyskyddet i en kundvagn om man skulle in och handla, då våra också alltid somnat i bilen.

Men eftersom vi kommer använda vagnen mycket (hundpromenader och liknande) så är det viktigt att alla delar på vagnen fungerar bra och är komfortabla =)

soundtrack
1

Vi har en Brio Smile och Brio Primo som babyskydd. För oss har det varit guld värt att kunna ha babyskyddet på chassit då vi har ett par 100m till garaget. Är nöjd med vagnen också. Liggdelen räknas nog till dom lite mindre tror jag, men eftersom att Alice inte är så jättestor så är det inget bekymmer. Vi kommer nog byta till sittdelen innan hon vuxit ur liggdelen.

tjoopa
0

Vi ska köpa en Emmaljunga city cross och komplettera med en quadrolift istället för separat liggdel :) Vi ville ha en ganska stor vagn men som ändå är relativt smidig ihopfälld så därför blev det en Emmaljuna, mamma hade en till oss barn när vi var små och hon var supernöjd med den. 

Har ännu inte beslutat hur vi ska göra med adapter och babyskydd. Låter ju smidigt men jag tror inte att vi kommer ta bilen till affären så ofta, antingen går vi med vagnen eller så far bara en av oss och handlar. Så jag tror det kommer att vara bortkastade pengar för oss.

[WickedAlly]
1

#4 Vi älskar vår super nitro, den är alldeles kanon på alla underlag :)

#5 Så gör vi med, sätter skyddet i en kundvagn. Om det går dvs, vi har ett Akta Graco Logico och det är så stort, många kundvagnar är alldeles för smala. Och när de väl går i så finns det ingen plats för matvarorna, haha.

jackiejohn
0

Vi har en Emmaljunga citycross med quadrolift, vi bor på en gård mitt ute i skogen så vi ville ha en rejäl vagn, vår plutt kommer om några veckor men jag tror inte jag blir besviken då den är väldigt go att köra och väldigt stabil! Babyskyddet kommer vi att hyra på sjukhuset, känns smidigast för oss.

[TanatosNyx]
0

Vi får låna en rejäl Emmaljunga med både sitt/liggdel. Babyskydd ska jag försöka få tag i en Britax Baby-Safe plus SHR II med isofixbas (billig och testvinnare i råd och rön). Tänkte först köpa typ det billigaste som passade bilen, men tack vare er klokingar insåg jag att allt är inte så tryggt som utlovas i butikerna.

Patriszija
0

Jag hade en Brio Happy till dottern och nu en Trille gigant till sonen. Har aldrig haft travel system och inte saknat det heller faktiskt. I giganten får babyskyddet plats i liggdelen och då kan även storasyster på 2,5år sitta bakom haha, stoooor vagn med andra ord ^^,. Men har man en mindre bil och åker mycket bil och ska in o ut ur bilen mycket kan de vara smidigt att bara slänga in chassit o sen klicka fast babyskyddet men nu är sonen så liten att vi inte har med honom in i butiker eller så än och när han blir större är det ju typ lika smidigt att klicka fast liggdel som babyskydd :). Har dock vänner som älskar travel system och många älskar brio smile + brio primo eller bugaboo donkey!

CelsiusT
3

Jag använder inte vagn, använder sjal istället. Någon gång har jag tänkt att det hade varit praktiskt att haft en vagn att sätta babyskyddet på när man bara ska in o handla o bäbis sover, men när jag då lyfter ur babyskyddet (tex för att ställa det i en vanlig kundvagn) så vaknar han så får jag sjala upp istället. En gång lyckades jag få ut skyddet utan att väcka bäbis, fick ner det i en kundvagn, gick mot affären, efter ca 2 hyllor vaknade han. Så då fick jag ju sjala upp (har en bäbis som vägrar sitta i vagn när han är vaken) och sen gick jag runt o svor på den där jäkla vagnen som begränsade mig när jag skulle handa, dom hade ju trappor mitt i butiken jag var i så fick ju gå runt alltihop när jag skulle upp/ner. Så nu skiter jag i att bäbis sover, tar upp o sätter honom i sjalen så slocknar han o sover vidare medan jag handlar.

Medarbetare på westernridning.ifokus

fridaas
0

Vi hade först en hoko Diamondvagn (har för mig den hette så iaf) och babyskydd från graco. Vagnen var toppenbra även om den var lite tung, men man kom fram överallt även om det var i skogen och massa snö. Gracoskyddet var med fyrpunktsbälte och metallspänne, solskyddet gick att dra ner väldigt långt. Dock förstördes både vagnen och babyskyddet i krocken, men hade inte solskyddet gått att dra ner så långt som det gick hade Noel fått ännu mer glas över sig än vad han fick. Efter smällen skaffade vi oss ett babyskydd från brio, det enda som fanns hemma hos babyproffsen när vi var där, behövde ju ett nytt omgående, det stod bäst i test på det. Men jag vet inte, jag tycker nog skyddet från graco var bättre, solskyddet går inte att dra ner så långt, det är plastspännen och inga remmar över benen, utan bara axlarna. Vagn skaffade vi en Emmaljunga, men den kom vi inte alls överens med, för låg och jobbig att köra. Så köpte en ny cresent Classic och är toppennöjda igen, visst även denna är lite tung men den kommer också fram överallt. Lite liten liggdel också, men det passar oss bra, eller Noel bra rättare sagt, han sover bättre då.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

PogoPedagog
0

Sover vår yngsta när hon ska ut ur bilen ställer vi bara babyskyddet i vagnen, Det står stadigt i både ligg och sitt-delen. Hela vagnen måste i princip välta innan det ramlar ut.