Gravid iFokus

Gravid

Etikettbarnlängtan
Läst 935 ggr
Afrejd
0

Ägglossningstester?

Nu har jag en liten fundering.

Jag har haft min första mens efter pillerstopp och har ingen aning om hur regelbunden mens jag kommer att ha. Men om den är regelbunden borde jag ha ÄL denna vecka.
Jag har köpt ÄL tester, såna här stickor.  Hur säkra är dom? Kan dom visa neg fast det är pos? Har dom funkat för er? Jag tog en igår men den visade neg.. Ska jag testa varje dag denna vecka? Vilken tid är bäst?

Har läst att jämfört med grav test man helst ska ta med morgonurinen så är ÄL tester tvärtom att man ska ta mot kvällen, stämmer detta?

Även om den visar neg kommer jag ha sex varje eller varannan dag denna vecka ändå. Och skulle den visa pos kommer jag definitiv ha sex den dagen.

Berätta gärna lite om era historier hur ni bar er åt för att pricka ÄL :)

Exoticas
0

Jag tror att ÄL testerna är ganska säkra men samtidigt vet jag många som de inte gett utslag för alls! 

De flesta testar med ÄL testerna på eftermiddagen, det ger ju utslag tidigast 12 timmar före och senast 48 timmar efter ÄL. Jag kommer att testa på förmiddagen och eftermiddagen för att vara säker på att jag prickar rätt och ett par dagar före förväntad ÄL fram till ÄL =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Tina-A
0

Många testar både fm och em för att ibte missa ÄL, men em har jag hört är säkrast.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Afrejd
0

Okej =) fm är ingen idé för då är sambon på jobbet och jag med. :P vi jobbar väldigt olika tider :)

ChristineL
1

Testa varje dag, du kommer antagligen se en stegring och den gången strecket är som starkast är då du har ÄL. men tänk också på att ÄL bara varar i 20 timmar så det är lätt att missa med stickor. För mig blev det bara en ännu större press att använda dom så vi sket i det. Sex varannan dag blev vi rekommenderade under utredningen.

Afrejd
0

Kommer ha sex varannan dag också =) men ändå kul att veta ungefär när man har ÄL =)

bohan85
0

Jag testade med Clearblues digitala ägglossningstest (de som visar 4 fertila dagar). Dock tyckte jag det var slöseri på de dyra stickorna att börja testa så tidigt som de rekommenderade så när jag väl började så fick jag fullt utslag, så kunde lika gärna missat ÄL. Så gör som det står! ;)

Jag fick fullt utslag på en morgon, hade sex samma dsag och även följande två. Blev gravid!

Afrejd
0

Jag har billiga stickor som visar antal streck . Men verkar vara något fel på dom för dom visar inte ens kontroll strecket ! =/ kommer ta varje dag denna vecka ändå. Även ha sex varannan dag =)

[TanatosNyx]
0

Alla defekta stickor ska du skicka tillbaka till tillverkaren och få nya!

Exoticas
0

#7 Får du inte ens kontroll streck så ska du maila företaget så att du får nya hem skickade!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Afrejd
0

Är en privatperson jag köpt utav. :) Och idag kom ett kontrollstreck, säkert jag som gjorde fel. Men ännu ingen ÄL.. :P

Afrejd
0

Nu på kvällen lite innan och efter vi hade sex så har jag molande värk i nedre delen av magen, väldigt långt ner nästan ner mot "fiffi"… Och så brukar jag ha när jag har mens.. Undra varför jag har så nu för ÄL visade negativt, mensen borde inte komma redan och gravid lär jag inte vara heller.. Hm :P