Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1269 ggr
ThereseTessTessan
0

Gravid?

Läser ihjäl mig!!

Kände av min ägglossning den 1/10 alltså för bara 6 dagar sedan.

Jag och min sambo passade då på att ha sex. Två dagar efter värkte det en liten bit under naveln. Igår började det göra ont som den kraftigaste mensvärk man kan tänka sig och gör fortfarande lika ont. Bröstvårtorna är känsliga, och ibland får jag yrsel. 

Läst att många av er haft liknande mensvärk när ni blivit gravida.

Önskar man kunde testat grav. test redan nu så man får reda på vad orsaken till smärtan är.

Vad ska man ta sig till?  Skall man bara härda ut smärtan?

ChristineL
0

Alltså, mensvärk som kommer och går lite är normalt, men man ska inte känna konstant smärta! Och är det en bit under naveln du känner så är det för högt upp, livmodern ligger längre ner.

ThereseTessTessan
0

Är ju ett tag till mens. Här känns det konstant. Ibland lättar det och ibland blir det ännu värre. Det är ca10- 15 cm nedanför naveln.

[TanatosNyx]
0

Låter som tarmsmärta, något jag känner igen mig massor i. Har haft(har) jävulska problem med mina tarmar i samband med graviditeten. Livmodern gömmer sig bakom blygdbenet såhär tidigt.

Jag kunde inte särskilja denna smärta från mensvärk mm, så mig la dom in med misstanke om utomkvedshavandeskap till slut, då de inte kunde se något foster på ultraljud.

ThereseTessTessan
0

Är laktos så är inte samma grej som när jag har ont i magsäck/tarmar. detta är precis som mensvärk.

[TanatosNyx]
0

Nej, det går inte att jämföra med magknip etc som man får av laktosintolerans. Jag tyckte också jag kunde särskilja precis mellan mensvärk och tarmarna, men jag fick ge mig till slut. Jag säger inte att det är så för dig också, men det är inte otänkbart.

Hur kände du av din ägglossning? Kan du haft ägglossning tidigare och ni haft oskyddat sex innan så du är längre gången?

ThereseTessTessan
0

Slutade men cerazette i mitten av juli och mensen kom igång direkt månaden efter.

Alltid oskyddat och det värkte till samt hade flytningar och enligt ägglossnings beräkningen så stämde det med dag. Hade mens förra månaden så längre gående tror jag inte.

bohan85
0

Startade en tråd några dagar efter den ÄL jag blev gravid: http://gravid.ifokus.se/discussions/53e3cd5ace12c46216008909-ont-i-aggstock?discussions-8

Hade även mensmolvärk tidigt men trodde ju inte att det kunde kännas av redan så tidigt, men graviditet var det och är i v 11 nu.

ThereseTessTessan
0

Toppen tack! Hur länge kände du av värken Bohan85?

bohan85
0

#8; själva den där molvärken hade jag nog från och till i flera dagar, kommer tyvärr inte ihåg. Värken i äggstocken gick dock snabbt över. Sedan ganska snart kom ömmande bröst.

[pepparkatt]3
0

Jag hade molvärk hela veckan innan min mens skulle komma, vilket var normalt för mig. Dagen då jag skulle få min mens hade jag störigt ont och ville ta en värktablett men efters mensen inte kommit än (min var extremt punktlig) så åkte jag till Apoteket och köpte ett test innan jag skulle ta min tablett tänkte jag, för då skulle jag iaf veta att det var mens på G. Mitt test var dock positivt så det blev ingen värktablett utan bara lycka :-) efter det hade jag molvärk i några veckor till och från men nu är den borta i vecka 14 imorrn! Tjoho!

ThereseTessTessan
3

Tog mig ett graviditets test på Lördag morgon och plussade. Lycka! <3

ChristineL
0
tjoopa
0

Grattis 😀

[TanatosNyx]
0

grattis

ThereseTessTessan
0

Tack alla! :D  Om man redan har världens sämsta humör och är tröttast i världen. Hur skall det då bli senare i graviditeten? hihi.

ChristineL
0

#15 - Det blir bara bättre! 😃

ThereseTessTessan
0

Hoppas annars får sambon det inte lätt ;)

[TanatosNyx]
1

Fast hur som helst kan man ju inte betee sig ändå, även om man är gravid..

ThereseTessTessan
0

Absolut inte, Menar ju inte att man är elak, utan är mer att humöret är lite upponer ;)

[TanatosNyx]
0

Ville mest skriva det som en liten "kom i  håg" notis 😉 jag tillhör gruppen som fått humör, och får tanka in det där i huvudet på mig själv stup i kvarten just nu. Man får ta några djupa andetag och fundera innan man exploderar eller tycker att hela världen är ute efter att jävlas med en 😃