Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1290 ggr
pzycho
2014-10-05 00:07
0

Osäker

1 oktober hade jag och min pojkvän som sagt, en mysig stund. Det kändes som något inte stämde, det var inte mycket som kom i mig men efter bara 5 dagar så har det börjat kännas konstigt i underlivet. Det känns som det krampar typ.. vet inte riktigt om detta stämmer, vad tror ni? är det kanske för tidigt att säga? jag har läst att vissa känner efter bara 3 dagar. Jag fyller även 18 om 12 veckor så jag är så osäker på vad som händer och kommer hända..

ChristineL
2014-10-05 09:24
3

Skyddar ni er på något sätt? När hade du sista mensen och hur lång cykel har du? Det spelar ingen roll hur mycket eller lite som kommer i kvinnan, det krävs ändå bara en spermie.

PogoPedagog
2014-10-05 13:28
0

Väldigt få människor känner något så tidigt som eter fem dagar och många hävdar bestämt att det är fysiskt omöjligt att känna något så tidigt. Så mest sannolikt är att det är något annat. Stress, könssjukdom, svamp, pms, ägglossning m.m.

pzycho
2014-10-05 17:25
0

#1 Nej, jag tar ingenting och vi använde inget heller. Jag hade sista mensen för ungefär 2-3 veckor sedan så om den inte kommer denna månaden så kollar jag upp det. Dock vill jag inte göra abort heller, för jag känner att jag inte vill riskera att inte kunna bli gravid senare i livet. 🤔

ChristineL
2014-10-05 17:38
1

#3 - Risken är rätt stor att du hade ägglossning då ni hade samlag med andra ord. Tänk på att varken graviditet eller abort är riskfritt och det enda sättet att slippa sådana här situationer är att skydda sig.

pzycho
2014-10-05 19:36
0

#3 jo jag ladda ner en app som man kan kolla när man skall få mens osv.. då såg jag att man hade ägglossning ca 9 dagar efter, många tankar snurrar just nu. Tack för svar iaf!

ChristineL
2014-10-05 19:47
0

#5 - Det beror på hur lång cykel man har, det är lättare att räkna 14 dagar innan beräknad mens.

I want to belive
2014-10-06 18:30
0

Jag håller med ChristineL . Risken är ju sjukt stor att du blir gravid om ni inte skyddar er…. Det angår väl egentligen inte mig eller någon annan… men varför inget skydd ? Kondom är ju det enklaste ..

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Ria74
2014-10-06 18:59
0

Så tidigt märkte jag ingenting av graviditeten. Håller med övriga i tråden att vill du inte ha barn så skaffa preventivmedel.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[pepparkatt]3
2014-10-09 10:29
2

Man säger väl inte heller att abort gör det svårare att bli gravid sen igen? Har iaf inte jag hört. Det låter ju (ursäkta mig) som en väldigt dum anlednig till att behålla ett barn endast för den anledningens skull.

[TanatosNyx]
2014-10-09 11:57
2

#9 Gammal grej som bottnar i att skrapning kan skada slemhinnan = svårare för nytt ägg att fästa i framtiden om det blir ärrvävnad. Meeen så tänker man typ "kejsarsnitt" och så var det inte mer med det.