Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 2161 ggr
MolnBlomman
0

När packa sjukhusväskan?

Hejsan, 

Jag går in i vecka 30 idag och då sa en av mina gravid-appar att det är nu jag ska packa väskan för sjukhuset och montera barnstolen i bilen. Är inte det lite tidigt? 

Vi har inte ens köpt allting till bebis ännu. Ingenting kring skötbordet t.ex. är klart eller inköpt.

När var ni rent praktiskt redo för att bebis skulle komma? Alltså klar med alla inköp och så?

Borde jag börja stressa redan nu? Det känns fortfarande som det är så långt kvar ju. :-P

Intehärutandär
0

Jag var klar omkring där. Bytte lite i väskan bara. Var skönt att veta att det var klart sånär som journal o id i princip. Inte för att föda i förtid, utan för att bocka av det på listan.

PogoPedagog
4

Just väskan är faktiskt bra att ha packad i god tid ifall bebisen vill ut snabbt är det jobbigt att genomgå en förlossning utan sköna skor, lypsyl och allt vad man nu önskar. Allt annat däremot kan man ju fixa senare, men just det man behöver till förlossningen är skönt att ha klart.

/Hälsn från en som inte packade väskan klart, trots att hon var i v 41, och därmed fick föda iklädd sin sambos skor och kläder:P

ChristineL
0

Det är aldrig för tidigt ;) Jag tror vi packade v.34-35 nån gång och jag födde 38+0 så är glad att det var gjort och dubbelkollat. Sen så är det ju alltid skönt att kunna bocka av saker från listan att göra.

Ria74
1

Jag önskar jag hade packat tidigt, förlossningen satte igång med vattenavgång  i v.39 och jag hade inte packat nånting.

Sprang runt som en yr höna mitt i natten och försökte plocka ihop det jag skulle samtidigt som jag försökte ringa hem sambon från jobbet ute på sjön. 🤪

Hade jag planerat ett barn till hade jag definitivt haft väskan packad rätt långt i förväg. 🙂

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

em.nord
0

Bebisens väska har legat färdigpackad sen runt v30-32 :) Nu går jag in i v 39 så får väl packa en till mig och Gubben också ;) även köpa hem energidryck o kexchoklad o ha i kylen ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Marvel-lous
1

Haha ojdå, här har vi en som precis packat väskan och går in i vecka 39 imorgon. ;)

[WickedAlly]
0

Började packa i vecka 34 tror jag, sen bytte jag ut och lade till lite fram till förlossningen. Man vet ju aldrig när den lille tänker titta ut egentligen.
Wilmer kom på bf men han hade ju lika gärna kunnat komma flera veckor tidigare :)