Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 1228 ggr
em.nord
0

Högt blodtryck

Behöver skriva av mig lite! Jaha, då har man fått högt blodtryck. Var på kontroll hos mmvci tisdags och har världens goaste bm :) hade lite högt då 120/85. Kollade äggvita men inget. Heller inte särskilt svullen. Fick tid idag igen för säkerhets skull och då tog vi vikt igen för att kolla ifall jag fått vatten i mig men nope. Blodtrycket hade dock höjts på 2 dagar till 135/190, 120/195. Vi kollade flera gånger. Kollade även bebisens puls o de såg bra ut. Fick en tid på måndag igen. Så jag känner mig verkligen som att hon tar det på allvar vilket känns bra! Ska försöka att inte kissa så mycket innan på måndag så att urinet är mer koncentrerat då jag kissar så mycket nu för tiden o kisset är så ljust :P Fick stränga ögat att åka in direkt till förlossningen om jag hade huvudvärk, flimmer eller yrsel. Eller känner mig slö. Men är ju så svårt för man känner ju sig lite sån jämt. Sover ju dåligt med. Men hon sa att jag skulle lita på min instinkt. Är i v 38+0 imorgon… :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[TanatosNyx]
0

Läskigt! Mitt BT stiger redan.. Vid missfallet var det uppe i 143/95, och då var jag ju i v8-9. Nu har det börjat krypa upp igen, så här blir det kontroller hela graviditeten (v8 i morgon). Och min mor hade givetvis svår preeklampsi 😟

em.nord
0

#1 usch då :( jag har ju klarat mig fram tills nu. Du får försöka å inte stressa även om jag kan tänka det är svårt att inte oroa sig :(

emmans blogg

RoxannaS
0

#2 Nu är ju i alla fall bebis "färdigbakad" så skulle de visa sig vara havandeskapsförgiftning så är de ju inte hela världen om bebis måste vräkas 🙂

Finns ju dem som måste vräka dem redan i vecka 24-30 och de är ju jätte tidigt 😕

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
em.nord
0

#3 precis. Skulle inte bli ledsen för en igångsättning direkt ;)

emmans blogg

RoxannaS
0

#4 Hihi tänkte nästan det 😃

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus