Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 979 ggr
em.nord
0

Värk?

Vill bara skriva av mig lite.

Jag tror jag fick en värk innan. Jag var 100% säker på det. Nu är jag snarare 80% säker…

Det var liksom vid 18 tiden så 3h sen. Kan det vara sånt mellanrum mellan? Har googlat men inte hittat hur långt mellan det kan vara i början. Kan ju hålla på i dagar vad jag förstått?

Sov illa inatt, mer illa än vanligt. Mått illa och varit seg idag. Även haft fler SD. Sen när jag låg i soffan på sidan så fick jag sån krampaktigt nere i magen, som när man har mensvärk, alltså inte som sammandragningar. Var som om det drog ihop sig och någon röjde runt med en spikklubba typ ;) Även ont i ländryggen. Dock är foglossningen bättre! ;D

Men ingen mer sen…

så var kanske något annat. Men aldrig känt nått sånt innan så jag var säker på värk =) men får väl se =) Vill inte ta alvedon ifall jag missar något ;) men gör nog det ändå innan natten.

Berätta gärna om egna erfarenheter med värkar och tidsmässigt osv =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Kiwikatt
0

När det satte igång för mig så hade jag ca 30-60 minuter mellan värkarna. Det började så vid 10-tiden på förmiddagen och vid 22-tiden var det 3 minuter mellan så då åkte vi in…sedan kom hon 12.30 följande dag. För mig började det som kraftig mensvärk och ont i ländryggen. Det är min erfarenhet :P

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

em.nord
0

#1 okej tack :) ja verkar som att det är mer ofta av vad jag läst. Men alla är ju olika så vi får väl se…men kommer ingen mer under natten så var det väl en kraftig förvärk antar jag :)

emmans blogg

Kiwikatt
0

#2 Det kan det mycket väl ha varit 🙂 när är du beräknad??

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

em.nord
0

Är i v 37 :) så vist är det tidigt men hade ju inte blivit ledsen ;)

emmans blogg

Kiwikatt
0

#4 Våran tjej kom v 38+4 vilket var otroligt skönt! Hade ju som förstföderska näst intill räknat med att gå över…

em.nord
0

#5 vad skönt :) min kompis fick sin son i somras en dag innan hon gick in i v37. Så har väl hoppats på denna sidan om v 40 jag med ;)

emmans blogg

Kiwikatt
0

#6 håller tummarna stenhårt för att det blir strax då!!!😂

CelsiusT
0

Jag hade förverkar från v37. Ibland kom det en enstaka och ibland kom det flera efter varandra, ibland var det en enda superlång som man inte riktigt kunde avgöra när det började och när det slutade. Sen en gång i v38 fick jag riktiga verkar, eller ja dom var ju inte riktiga eftersom dom avtog efter några timmar, men dom kändes exakt som dom riktiga och dom var regelbundna och gick från flera minuter mellan ner till 3 min med tiden, sen stannade det av. Hade förverkar var och varannan dag/natt ändra fram till FL. Sen på BF (39+6) så satte det igång på riktigt. På natten hade jag förverkar, som sedan klingade av så jag fick sovit nån timme. Sen vaknade jag av sambon som gick upp vid halv 8. Jag gick på toa och då hade jag en blödning, sen inom nån timme så kom verkarna igång och då var dom med 3min mellanrum direkt. Vi åkte in vid 11 och då hade jag 2,5-3min mellan verkarna och när jag kom in var jag öppen 4cm. Kl 20.08 på kvällen kom han.

Medarbetare på westernridning.ifokus