Bim+1
Tog ett clearblue test idag som visade negativt. När har ni plussat? Känns som det borde synas med tanke på symtomen och att just dem testen ska vara så säkra redan den dan man ska ha mens. Har haft väldig molande/stickande värk i magen från och till och ibland känns det mer neråt mot underlivet liksom. Konstig känsla. Har även mått lite illa och känt mig allmänt dåsig typ.. Men är det vanligt att plussa sent?
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
Frågan är kanske lite felställd, men nej, det är inte vanligt alls att plussa senare om testet visar negativt efter BIM. Visar det negativt idag så är det troligen negativt, och dina symptom är troligen tecken på att mensen snart kommer. De är inga tydliga graviditetssymptom.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Okej! När jag läst i andra forum verkar de relativt vanligt ändå :o Inte vanliga tecken för mig innan mens i alla fall, aldrig haft just denna känsla/värk i magen förut. Men inget annat än att vänta och se :)
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
Nu med nr3 plussade jag 4dagar efter Beräknad mens. El egentligen inte… Fick inget plus på den tiden det står. Utan när jag kollade till på sticken nästan 2h efter var där ett streck och då ska man ju inte lita på det. Men det stämde och nu är plusset 4mån gammal 😀
Om du tar testet enligt instruktionerna så är chansen liten att det kommer ett plus om någon dag, tyvärr.
Själv fuskade jag lite med testet så första plusset missades och vi trodde det var negativt.
Senaste gången jag plussade så var det ett väldigt svagt streck på bim-dagen, då jag har en ganska kort menscykel antar jag. Innan har jag alltid väntat en vecka efter BIM och då har det varit ett solklart streck.
Kommer inte mensen inom ett par dagar kan du testa igen, men vänta två-tre dagar så hormonet hinner öka ordentligt.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Skrev visst lite flummigt i första inlägget insåg jag nu =) men ni förstod ju i alla fall! tack för era svar. Verkar ju inte vara vanligt men de som plussar sent är ju då låghormonare? Om jag förstått de rätt : )
Jag vet inte alls vad jag har för menscykel i normala fall. Har ätit samma p-piller i 7 år, tills jag för ca. ett halvår sen var tvungen att byta. Sen dess har min mens varit lite skum, vissa månader har jag haft mens en gång och ibland två. Med de andra p-pillerna så var min mens väldigt regelbunden.
Men nu är första gången jag inte har nån mens överhuvudtaget och så dessa symtom på det. Klart man blir förvirrad.. speciellt när det är negativt test!
Om man gärna hoppas på positivt så hoppas man ju såklart att man ska en av dem som plussar sent 😊
Men nu har jag ätit mina sista piller på ett tag iaf, så otroligt trött på alla hormoner som ska påverka kroppen. Så antar att det kan dröja ett himla tag tills mensen kommer nu då..
_
🌺
#10 Skönt att ha valt bort hormonerna 🙂 Du är inte ensam om att må skit av dem. Det måste inte alls röja jättelänge innan mensen kommer, det är väldigt individuellt, en del (jag bland annat) återställer sig jättefort och får en normal cykel redan första månaden trots flera års hormonanvändande. Kanske är du en av dem, och då kommer kroppen väldigt snart vara sig själv igen.
Däremot är det inte ovanligt att börja få nya symptom inför mens, ägglossning osv. om man har gått på hormoner länge och slutat. Jag har t.ex. aldrig haft mensvärk i mitt liv, men när jag slutade med p-medel för två år sedan så fick jag plötsligt både molvärk och dålig hy inför mens och tydlig ägglossningskänning. Har du ätit p-piller i över sju år så är det inte alls konstigt att kroppen beter sig lite annorlunda inför mens fortsättningsvis.
Clearblue är extremt tillförlitligt. Är mensen sen men det fortfarande står att man ej är gravid så kan man vara rätt säker på att det bara är mensen som strular helt enkelt. Annat är det med teststickorna som visar ett eller två streck, de kan spöka och ha sig och även en positivt resultat kan vara svagt osv. Jag personligen kommer nog aldrig köra med teststickor av den anledningen, det är så lätt att det blir tokigt, utan hellre lägga pengar på ett Clearblue-test och använda det enligt anvisningarna för att sedan kunna lita på resultatet 🙂
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg