Gravid iFokus

Gravid

Etikettkänsliga-situationer
Läst 12811 ggr
rebeccajansson
0

graviditets test

Hej. Har en kompis som bett mig om hjälp. Hon har svårt att tyda detta grav test. Testet är köpt på apoteket rfsu tror jag att den hette. Även jag har svårt att se om det är positivt elr negativt. Vad tror ni?

rebeccajansson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bild

VildaVittra
0

Tycker det ser positivt ut.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
0

Eller tittar jag på fel ställe? 

Överlämnar till experterna. 😛

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

petterssonP
0

Otroligt svagt streck, ta ett nytt inom 1vecka så ska de synas:)

[kerstinthemilklover]
0

Är testet avläst i tid?
Om det är avläst efter för lång tid bör man inte lita på resultatet.
Om ni misstänker positivt så gör som #4 säger, gör ett nytt om en vecka.

Hannashusdjur
0

jag ser tyvärr bara 1 streck. det andra som är i det "luddiga" dvs den mjuka delen är inte ett streck som indikerar på att man är gravid, utan det andra strecket ska komma ganska nära det första. Men ta ett till test om ett par dagar

[TanatosNyx]
0

Man kan skymta ett supersvagt andra streck, men jag skulle ändå säga att det inte går att säga varken bu eller bä om det. Nu sitter jag på min laptop som har en ganska dålig skärm, och det kan vara väldigt svårt att fota svaga streck lärde jag mig fort, men jag tolkar det just nu som negativt. Som övriga säger behövs ett nytt test, be henne vänta gärna en vecka iallafall. Det kan mycket väl krypa fram ett plus.

Vickan87
1

Hejsan alla! Det är jag som är kompisen ;-) Blev precis medlem ;-) Ska köpa annat test i morgon, clearblue ? Mvh.

Vickan87
0

Vilket test rekommenderar ni? Mvh

[TanatosNyx]
0

RFSUs test är bra, det är bara det att det behöver gå ett gäng dagar så eventuellt graviditetshormon hinner stiga så att det syns ordentligt. :)

Clearblue (vanlig sticka) och testlagret har jag hört kan ge spökstreck (ej clearblue digital, det ska vara mycket bra).

Själv använde jag apotekets egna tester, är nöjd med dem. (Apoliva).

Det viktiga är att du väntar ett tag, inte vilket märke stickan har.

Vickan87
0

Okej :-) Kmr ny bild när nytt test är gjort ! Tack för alla svar :-)

[TanatosNyx]
0

Lycka till :)

somjagvillvara
0

Känns som om det är neg. ta ett nytt test inom någon dag :)

jackiejohn
0

Ser bara ett streck, tests om några dagar igen :)

ChristineL
1

Negativt säger jag.

Praefatio
2

Negativt säger jag med. Kan verkligen rekommendera Clearblue digital, tydligare än så blir det inte. Värt de extra tiorna att slippa hålla på och ta om och ta om och till slut behöva göra blodprov hos MVC för att man fortfarande inte är säker. RFSU-stickorna känns mer som ett hjälpmedel om man försöker bli gravid, har oregelbunden mens och därmed behöver testa sig ofta.

Vickan87
0

Go morgon på er! Använde det sista testet också nu på morgonen, men visar svagare än igår (skit stickor som är svåra att läsa av läst;-) Försökte lägga upp bild men gick inte.. Mvh

Vickan87
0

Har ni känt metall smak i munnen efter ni druckit kaffe? Mvh.

MarHai
1

Jag använder alltid clearblue, både vanliga och digital. Tycker dessa är väldigt enkla och tydliga :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

soundtrack
0

Säger som #16 och #19.. Efter att ha sett alla svårtydda test här så kommer jag aldrig använda nått annat än clearblue i framtiden :S

[TanatosNyx]
0

#17 Varför väntade du inte? Du kastar pengarna i sjön. Men visar det svagare (om det ens är möjligt?) så är du inte gravid.

lil-sis
1

Jag väntar dels 2 dagar efter BIM (onödigt att slösa pengar när naturen ändå säger till ;) ) och Clear Blue digital med veckoindikator. Finns inget att tolka då.

Josephiine90
0

#17 nu har det ju gått ett tag, hur slutade det? Plussade du? :)

RoxannaS
0

Undrar jag också!

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus