Gravid?
Jag missade ett piller i april/maj. Gick på p-piller. Fick någon mellanblödning 11-18 maj. Jag slutade med mina p-piller 21 maj. Fick min mens 14/6 som varade i fyra dar. Är 25 år. Och vet ju egentligen inte när jag ska ha min mens nästa gång då jag inte vet om kroppen kommit igång. Sambon och jag hade sex varann dag mellan 25-30/5. Började med illamående i måndags som kommit och gått. Idag är det mycket plus orklöshet. Molvärk i magen har varit ca en vecks också. Har höjd kroppstemperatur, från ca 36.1-36,5 till 37.2 Kan jag vara gravid?:) när kan jag testa mig för mest troligt korrekt resultat? Hur är testlagrets stickor? Är de pålitliga?
Det är för tidigt för att du skulle ha sådana symptom på graviditet. Om du är gravid så har ägget inte ens lämnat äggledarna och hamnat i livmodern än. Har du inte fått mens den 16 juli så kan du ju testa dig men jag skulle vänta ännu lite längre, då blir resultatet tydligare. Testlagret är tillförlitliga om de används korrekt men kan vara väldigt svårtydda. Vänta hellre till månadsskiftet och köp ett digitalt test, skulle jag säga.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
och jag går fröken tvärsemot, jag fick symptom dagen efter vår lille parvel blev till. Fick bekräftat av barnmorskan att en del känner det mer eller mindre direkt. 🙂 jag hade jättekraftiga symptom första dagarna, sen klingade det av lite ett tag innan det stegrade igen.
Testlagret är bra om man inte testar supertidigt, som ovan nämner är de svårtydda (kan ge streck som luras).
Alternativet är att du har ägglossning nu, och reagerar på de symptomen. Mina ägglosnsingssymptom var mycket starka! Jag blev helt paff då jag inte räknat med det efter 12 år på ppiller 😉 så vill ni ha barn så fortsätt för all del här i dagarna "utifall" 😃
tänk även på att kroppen kan spela dig ett hormonspratt efter ppillerstoppet, så du inte blir jätteledsen om det inte tog sig direkt.
Vad gäller tempen (jag antar att det är tempmetoden du syftar till? annars kan du strunta i detta stycket) så kan man inte enbart via den säga ifall man är gravid eller inte. Den fungerar inte på alla personer heller. Men på de personer den fungerar på, så ska tempen stiga när ägget släppt och därefter vara fortsatt högre fram till mensen kommer. När det gäller den metoden finns det ju också en massa som kan påverka - dålig sömn, om det är kallare/varmare i rummet, alkohol etc etc.
Däremot kan jag ju säga att förhöjd temp var en av orsakerna till att jag tog ett tidigt test, 4 dagar innan beräknad mens. Vi hade försökt i 17 månader och jag hade använt tempmetoden i ungefär 10 månader. Just den månaden var den snäppet högre än den brukade och jag kände mig dessutom febrigt varm och konstig i kroppen (i övrigt inga direkta symptom). Tog en sticka från billiga-tester och även om det var svagt så var det positivt.
Tack! Ja om jag nu skulle ha 28 dagars cykel så ska jag ha min mena på lördag ca. Kan nog inte hålla mig mer än till på fredag att testa :)
Du kan testa dig nu, är det negativt så skulle jag vänta en vecka och testa igen. Sen kom ihåg att kroppen blir lite hur som helst efter alla hormoner du ätit.
/Christine
Har du testat än? Håller tummarna för er!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Testlagrets har jag använt och de är tillförlitliga. Jag har dock testat med dem och när jag tror mig sett ett andra streck så har jag köpt ClearBlues digitala istället för att få det svart på vitt.
//Malin
Sajtvärd på Scrapbooking.ifokus.se