Ägglossning?
Har nyss haft ett fjärde missfall bara för i år. Det senaste hände 18/6, alltså 2 veckor och 4 dagar sedan. Jag slutade blöda ca 5 dagar efter missfallet. Har ända sen dess gått och känt mig svullen, precis som om jag skulle ha mängder med gaser, men jag har inte det. Känner mig liksom stinn. Magen är "ivägen".
Hade för ca 4 dagar sedan en liten blodspräcklig flytning, eller ja, det var rosa fläckar i flytningen. Tänkte att det kanske var ägglossning för det ligger rätt i tiden. Men den här svullna känslan har inte gått över, den har bara blivit värre. Och nu hade jag rosa fläckar i flytningarna igen alldeles nyss, alltså 4 dagar efter min eventuella ägglossning.
Hur länge "blöder" man vid ägglossning om man nu gör det?
Jag vet ju att man kan blöda länge och konstigt efter missfall men det var ju totalt blödningsfritt i över en vecka efter jag slutat blöda efter missfallet.
Ha en bra dag! // Pernilla
jag blödde en vecka kring ägglossning, det började långt före själva ägget kom. Jag kände mig rentav sjuk. Mina hormoner var antagligen helt kaos efter många långa år med p-piller. Kan tänka mig att hormonkaos efter missfall kan te sig liknande.
Tack för ditt svar.
Har aldrig hört talas om att man skulle blöda vi ägglossning? Färgade flytningar ja, men inte blödning.
/Christine
#3 inte jag heller, så jag sökte akut då jag blev orolig. Fick lära mig den vägen :p
Går inte att redigera via mobilen… Jag sökte akut då jag trodde jag antingen var gravid eller hade fått salpingit. Som sagt "domen" blev kraftig ägglossning :)
Jag blödde lite kraftigare efter samlag igår. Såg det dock först idag då det var brunt i trosorna. Blir så förtvivlad, orkar inte hoppas nå mer. Men det är det jag gör tyvärr. Mina bröstvårtor gör otroligt ont och är närmast lila i färgen just nu. Fattar inte vad som händer. Mensvärken vill inte gå över heller.
Alltså när man blött 5 dagar och får kramper och det kommer små röd-vita klumpar som inte löses upp i vatten, kan det vara något annat än missfall?