Orolig
Blir nojig som 17 nu då jag inte känt av lillen på ett par dagar - kan man vända sig någonstans akut för att få lugna nerverna?
Alla BM-mottagningar är ju stängda…
Vilken vecka är du i?
Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.
V25
Vet att det kan vara lugnt till och från men han har verkligen haft fullt liv i flera veckor så plötsligt blev det helt stilla.
Jag skulle ringt sjukvårdsupplysningen 1177…de hänvisar ju vidare därifrån
Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.
Hur går det? Du får hålla oss uppdaterade
Jag blev uppmanad att höra av mig till förlossningen (ja, trots att det är långt kvar!) om bebisen slutade röra på sig i ett par dagar. Oftast är det ingen fara men man får då åka in akut, så kollar de att bebisen mår som den ska.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Som sagt, ring 1177, dom ska veta vart du ska vända dig (i v25 borde det väl böja gränsa till att man blir hänvisad till förlossningen?) Men jag förstår inte hur BM-mottagningen kan vara stängd!? Det är ju en vanlig måndag.. Om du inte redan gjort det så prova att vara "lite dum" mot bebis. Tryck lite på magen o drick eller ät något riktigt kallt så kanske hen blir lite chockad och vaknar till. Det har funkat för mig idag (min ligist har oxå varit ovanligt stillsam idag men nur hen vaken igen efter lite glass o magpet..)
Jag ringde förlossningen och ska åka in och kolla att allt är bra. Vet som sagt att det kan vara vanligt att bebisen inte alltid känns men hellre att kolla en gång för mycket. 😉
Återkommer efter besöket.
Vad bra! Håller tummarna för att att allt se bra ut :)
Allting såg bra ut, tack och lov. De tyckte jag gjorde rätt i att komma in, kändes skönt att inte bli behandlad som en nojig idiot. 😉
Jag har inte varit orolig innan men som killen sa, jag har varit väldigt stressad på sistone så det här som jag annars kanske inte hade blivit så orolig över var plötsligt väldigt jobbigt.
Vad skönt att inget var fel, och vad härligt att känna sig vänligt bemött! 🙂
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Åh, vad skönt, bara att fortsätta lunka på som vanligt :)
/Christine
Äsch jag åkte in två gånger och var orolig och inte än ända gång dom gjorde sig lustiga över de på förlossningen. Man kan aldrig vara försäker när de kommer till de lilla livet i magen :)
Bättre att kolla en gång "för mycket" än en gång för lite :)