Gravid iFokus

Gravid

Etikettförsta-trimestern
Läst 2691 ggr
Theres
0

Är det tomt?

Nu börjar jag bli lite ängslig. Ska på ultraljud på onsdag för KUB-testet, men kommer det att finnas något där? Min chef ska ha barn nu i dagarna och så kom jag in till honom efter lunchen för lite sen med uppsvälld mage eftersom jag precis hade ätit. Frågade hur det flöt på med deras barnafödande och så klappade han mig på magen och sa att där vad det tomt. Vaddå tomt? Frågade jag. Men han upprepade bara att det var tomt och sa att det var inte mycket i den magen. Nu har jag inte sagt till honom att jag är gravid heller för alla andra gånger jag har fått MF så har han sagt att jag inte ska säga det så tidigt. Så tänker inte säga något till honom förrän han ser det själv. Men att det är tomt gnager lite i bakhuvudet. Tänkt om det är tomt?

golf.ifokus.se

Erika89
0

Jag trodde också jag var "tom" då jag inte hade några symtom alls när jag skulle på KUB, men där inne låg minsann en liten krabat. 

Så försök att inte tänka så mycket på det, pyret är litet så det syns inte så mkt än utifrån oftast :)

ChristineL
2

Klart det inte är tomt! Vet han inte om att är gravid så vet han ju inte bättre än att säga att det är tomt i din mage.

Silent_Hill
0

Såklart det är inte är tomt. Jag var med orolig inför KUB och rädd att det inte skulle vara någon därinne. Hade ingen mage att tala om direkt. Men nog låg det allt en liten där och hade det bra 😛

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

lil-sis
0

Klappade han dig på magen?! Varför i hela friden då?

Theres
1

Haha, han var min kollega innan han var min chef och chefsrollen är rätt ny så han tänker nog fortfarande som en kollega. Vi känner på varandra ganska mycket på jobbet. Typ kolla vilka jäkla magrutor jag har fått, kolla in min biceps. Alla petar på varann jämt. Inget konstigt :)

golf.ifokus.se

CelsiusT
0

Jag var med jätteorolig inför mitt RUL, syntes inget direkt. Men jag hade ju plussat och nog var det allt en liten krabat där inne ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

Praefatio
1

Jag var också orolig att det var tomt. Fick göra ett "bonusultraljud" i vecka 16 (KUB görs inte på alla kvinnor i mitt län) och var jättejättelättad över att se att det fanns något därinne. Tror att det är jättevanligt, att man är orolig att det inte ska finnas någon bebis.

Theres
0

Grejen är den att jag redan har sett hjärtat slå den 8 maj. Gick hem från jobbet då för jag hade ont i magen och skulle åka till spanien dagen efter så fixade till mig ett ultraljud redan då. Var orolig för.MF igen och ville kolla så allt såg bra ut när jag skulle vara utomlands i 10 dagar. Fast det var väldigt otydligt.

golf.ifokus.se

PogoPedagog
0

Min syster gjorde oxå ul i v 8 o då sa läkaren att om man såg ett hjärta slå i v 8 var risken för missfall jätteliten. Detta eftersom de flesta missfall efter v8 egentligen har dött långt tidigare bara att det inte kommit ut förän efter ett antal veckor.

Theres
0

Fast jag har sett hjärtat slå förut och sen fick jag missfall dagen efter. Fast då hade jag redan läckt massa blod i en vecka. Första ultraljudet den 17 december slog inget hjärta. Blödde som f*n den 23 december så kollade igen och då slog hjärtat. Sen kom allt ut den 24 dec. Har också varit med om att jag vet att jag var i V8 och så åkte jag in för jag blödde och de sa att det ser bra ut, du är i Vi. Jag bara: men förstår ni inte att det dog i V5 och det är därför jag blöder? De bara: kan bara se att det ser bra ut. Men men. Det är nog något där imon hoppas jag. Sjunde gången gillt :)

golf.ifokus.se

Theres
0

Bebiiis :-o

golf.ifokus.se

Theres
0

golf.ifokus.se

Theres
0

golf.ifokus.se

Theres
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bilden…

golf.ifokus.se

[Thiah]
0

Yey! Grattis! :)

Theres
0

Den var jätteläskig och hoppade till så den liksom flög upp ^^

golf.ifokus.se