Mammaledighet
Tänkte om ni som redan har barn kan berätta lite hur ni fördriver tiden under mammaledighet, bortsett från att ta hand om barnet/barnen såklart. ;)
Jobbar som konsult och har inte alltid uppdrag vilket innebär att jag ibland får vara hemma flera dagar i sträck; något jag finner väldigt trist. Jag förstår att mammaledighet inte är samma sak men har ändå lite "oro" över att jag ska bli så fruktansvärt uttråkad av att vara mammaledig. Jag kommer ha andra mammor att umgås med men vissa dagar kommer man vara hemma och därför är jag nyfiken på hur ni gör för att inte klättra på väggarna.
🤪
Jag bara njuter! 😀 nej, men min son är 5 månader och vaken mycket på dagarna så då går tiden väldigt fort och speciellt nu när han vill ha full uppmärksamhet hela tiden! Så de stunder han sover brukar jag passa på att städa och osv. Sen blir de en del promenader. Jag känner lite nu hur i hela friden ska jag hinna jobba sen? ! För allt tar ju lite längre tid att göra när man har en liten 😊
Hinner aldrig bli uttråkad här hemma. Den lilla tid han sover på dagarna grejar jag med disk, tvätt och övrig städning. Fast om man får en bebis som sover mycket får man nog skaffa en hobby :-P I början sov Wilmer mycket iofs men då gjorde även jag det. Man blir trött och sliten. Att få sitta ned med en kopp kaffe och bara lyssna på tystnaden är guld värt nu för tiden. Innan Wilmer tyckte jag bara att det var tråkigt.