dagen efterpiller!
Hejsan!
Jag hade oskyddat sex I torsdags, och killen jag hade samlag med kom i mig, Jag undrar då kan man ta dagen efter piller imorgon? då det är söndag. skulle dom hjälpa då?
Kan inte med sånt där. och jag har ganska lätt för att bli gravid.
och om det inte skulle hjälpa. när kan man se om man är gravid då?
Det finns två sorters dagen efter-piller. En sort som man kan ta upp till tre dygn efter ett samlag. Det finns också ett akut p-piller som man kan ta upp till fem dygn efter samlag. Bifogar länk med information om dagen efter-piller. http://www.umo.se/sex/skydd-mot-graviditet/akut-p-piller/
Hej!
Det finns två olika sorters dagen efter piller.
En som du måste ta max 3 dygn efter samlaget (inom 72 timmar)
En annan som du måste ta max 5 dygn efter samlaget (inom 120 timmar)
Väger du mer än 75 kg är det bättre att ta det piller som man kan ta inom 5 dygn då det andra fungerar sämre vid en vikt över 75kg.
"Risken" ökar ju längre du väntar med att ta tabletten.
Ta tabletten (vilken väljer du själv, räkna timmarna!) och om 4 veckor gör du ett grav-test för att vara på säkra sidan.
Lycka till! :)
- Therese
Tack men jag ska nog behålla det =) Så mysigt
#3 - Mysigt?
/Christine
Det här måste vara ett skämt.
Om du har lätt för att bli gravid ? då borde du ändå veta EN HEL DEL om SÅNT HÄR… Då tolkar jag det som att du har blivit gravid drygt.. 5-10 gånger inom beloppet av 1 år, då har man lätt att bli gravid ..
Och varför .. snälla.. varför har man medvetet oskyddat sex när man säger att man har lätt för att bli gravid , och dessutom i stort sätt planerade på att ta dagen efter piller ( LÅTER DET SOM)..
varför inte bara införskaffa preventilmedel på en gång?
Jag tog detta väldigt oansvarligt av dig och honom.
Och sen säger du att du ska behålla det ? Jag finner detta bara fyllt av ironi..
Menmen , vad vet jag, jag är väl bara människa.
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth