Skötväska
Vad har ni/ska ni ha för skötväska? Tänkte köpa en nästa vecka. Var inne och tittade på Babyproffsen och fastnade såklart för de dyra Skip Hop-väskorna som verkar vara Skötväskorna med stort S, och kostar därefter… Kan i och för sig tänka mig att lägga 800 kr på en väska om den faktiskt är bra. Det jag tyckte kändes bra med Skip Hop Dash, som modellen hette var följande:
Magnetlås, som jag föredrar alla gånger!
Många fack och fickor, både med och utan dragkedja.
Kändes rejäl i materialet.
Bra fästen för att hänga på vagnen, men också bred och bra axelrem.
Snygg och stilren, kommer vara fin till både sittdelen (beige) och liggdelen (grå). Ganska unisext utseende så att karln också gillar den. Utöver färgen jag länkade till, Onyx, så fanns det en annan (utgående?) färg i butiken som var snygg också. Tog en bild där den skymtar. Det är den beigea.
Schysst, med andra ord… men det är samma sak här som med vagnen, det känns som att man måste veta vad man kommer att ha för behov. Det vet jag ju inte. Tittar på "What's in my diaper bag"-videos på YouTube och försöker sätta mig in i vad man vill ha med sig en heldag på stan/i skogen/hos kompis med ett spädbarn.
Tankar, idéer, tips? 🙂
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag köpte en svart från något billigt, för mig okänt märke för 250kr på babyproffsen (har tyvärr ingen bild på den nu). Den hade lite fack både inuti och utanpå, ett underlägg och ett par små lösa "förvaringspåsar" och jag tyckte att det räckte för min del. Det känns som att den kommer fylla sitt syfte iaf. Plus att sambon inte riktigt förstod vitsen med att köpa en skötväska för 700 spänn ;P Vilket han väl iofs har rätt i, inte ens mina vanliga handväskor är i närheten av att kosta så mycket…
Emmaljunga sportväska har vi som matchar vagnen. Ett stort fack med flera små fack invändigt, två större och två mindre fack utvändigt. Dragkedja, funkar jättebra att hänga på vagnen eller över axeln, långa axelremmen går att ta bort så kan man ha den som handväska istället om man vill det.
Som på bilden fast helsvart.
/Christine
#1 Jag har inte heller så dyra väskor 😛 Eller skor heller, för den delen. Eller kläder. Men just när det kommer till skötväskan så känns det som att det är något man ska dras med dagligen ett tag, så det är schysst att ha något som man verkligen, verkligen gillar.
Dessutom gjorde jag ju ett sanslöst fynd med vagnen, som gick på 600 kr istället för de 2500 kr som vi räknat med att få lägga… Då borde man väl få köpa en dyr väska till den? 😂
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#4 Haha, aboslut, jag la ju ner lite mer på vagnen (6500…) så då får jag väl ligga lite lågt med skötväskan istället ;P Jag tycker att den jag köpte duger bra, visst finns det snyggare men den är svart och neutral och det funkar ju alltid.
Jag köpte en skötväska på loppis. Nu har jag en tygkasse med blöjor, ombyte, vårservetter, underlag,trasa samt ma(flaska och tetra) under vagnen. Plånboken har jag oftast under madrassen i vagnen och nycklar, telefon och annat i fickan på liggdelen. Ibland har jag en väska som jag hänger på vagnen. Förstår mig inte alls på de stora skötväskorna + att jag verkligen ogillar att ha nått hängande på vagnen.

Vi har sambons gamla från 70-talet som hans mamma sydde då:) Den fungerar fint förutom en sak. Den är nämligen sydd i manchester vilket är helt värdelöst om man som vi ör mkt utomhus och det blir till att byta på torra gräsmattor t.ex då suger den åt sig allt småskräp o det går bara inte att få bort sen.
Så inga väskaor i manchester är mitt tips men det finns väl knappast nu för tiden.
Jag köpte en billig axelremsväska på Stadium, kostade 100 kronor. Ett stort och ett litet fack inuti, och fem små runt om på utsidan.
Tanken var egentligen att den skulle vara tillfällig tills vi hittat en vi gillar men den funkar så bra så den får hänga med tills den går sönder.
Rymlig, lätt att torka av och diskret :)
Den ligger alltid i korgen under vagnen, att ha den hängandes på styret är bara irriterande. Har blöjor, våtservetter, engångsunderlägg, blöjpåsar och ansiktsservetter till lilleman. Borde ha ett ombyte kläder också men det glömmer jag alltid.
Till mig har jag en hårborste, hudkräm och en kvarglömd binda sedan avslaget. Men den får ligga kvar, tar jag ut den lär jag behöva den. Vad annars liksom? :P
Nycklar, bankkort och mobil har jag i fickan på "locket" på liggdelen.
Har kikat på en del skötväskor, och hittat en del jag gillar också faktiskt men nu när denna funkar så känns det som onödiga pengar.
Har förresten sett ganska många med likadana väskor som vi har, verkar vara populär som skötväska :)
Har planer som #7. Köper en billig väska med så hög funktion jag kan hitta. Hoppas på att den funkar om inte annat tillfälligt. Lite grann känner jag att jag inte fattar varför jag ska lägga så stora pengar på en väska, bara för att den ska heta att det är en skötväska.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Om du hittar nån bra begagnad så kör, annars njää.. Skötväska är något ganska onödigt enligt mig, är glad att jag hittade en bra begagnad och inte slängde massor med pengar. En helt vanlig väska funkar precis lika bra :)
Vi köpte en axelväska på stadium, ett stort fack, 3-4mindre fack på sidorna. Får plats med blöjor, våtservetter, engångsunderlägg/handduk, amningskupor, extra kläder, napp, nappflaska, ersättning utan problem (hade samma när dottern var liten), har plats för en filt och extra kläder till dottern med nu när jag packade den inför bebis ankomst. Tror den kostade 250-300kr, enda väskan jag äger ;) Plånbok, nycklar och telefonen brukar/brukade jag ha i byxfickan eller i fotändan på liggdelen i vagnen.
Jag har bestämt mig för väskan jag klämde på 😃 Något kul ska man unna sig ibland.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Jag köpte en väska på babyproffsen och har aldrig gillat den. Den är stor, otymplig och jag har nog bara haft den med mig en handfull gånger.
Numera har jag en kasse i vaxduk med mig istället och jag tycker det är så mycket smidigare.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar