Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 781 ggr
mnilep
0

Mens efter förlossning

Hej! Har ni varit med om att mensen hoppar igång & är som vanligt 3 månader för att sen hoppa över en månad eller liknande ? Sitter just nu i den situationen… Ammade en vecka och 1 månad senare så fick jag mensen ungefär… Men nu har den uteblivit.. Självklart kan jag väll vara gravid igen, då jag inte börjat med p-piller än för tantaluringen på mvc skrev ut fel! :( Men tänkte bara höra om det varit så för andra? Känner mig inte redo än för en ny graviditet & det var såklart osmart av mig & göra något på den osäkra sidan, förbi passerar kommentarer om det, vill endast ha svar på frågan. :)

ChristineL
0

Vad jag förstått är det rätt vanligt att det blir lite hejsan hoppsan så att säga. Att man innan graviditet har haft väldigt punktlig mens som sedan blivit helt oregelbunden och vice versa. Mängden och antalet dagar den håller på kan också ha skiljt sig. Min dotter är ett år (och en vecka!), jag fick första mensen i mars och har sen dess inte haft något, dock misstänkt ÄL nu i dagarna och jag hade också väldigt oregelbundet innan.

mnilep
0

Okej, ja hoppas det inte är något tokigt.. Tog test 2 Veckor efter jag skulle haft vilket var negativt. Nu snart en vecka senare har den fortfarande inte viljat hoppa igång "/

mnilep
0

Kan tillägga att jag hade väldigt regelbunden förut så är väll därför som jag blir lite fundersam hehe

[Thiah]
0

Tyvärr kan den helt ändrat sig sen innan graviditeten eller så tar det ett år eller mer innan den stabiliserar sig.