Gravid iFokus

Gravid

Etiketterinhandlapreparera
Läst 1022 ggr
Marvel-lous
1

Bra magstöd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade problem med ryggen innan graviditet och efter besök hos kiropraktor kunde han konstatera att jag måste ha ett magstöd.
Köpte ett simpelt som man fäster under magen men jag klarar inte av att ha det, känns som om jag inte kan andas oavsett hur hårt eller löst det sitter.
Därför undrar jag vilket/vilka stöd ni skulle rekommendera som man inte måste slita av sig efter en stund för att man mer eller mindre får panik. 😮

RoxannaS
2

Sätter en tass. Kommer antagligen behöva längre fram

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
0

Jag klarade tyvärr inte av något magstöd alls. Fick obehag av de jag testade. Hoppas du snart får nått bra tips här i tråden

PogoPedagog
2

Nu är det ju inte samma typ av bälte men slänger in en kommentar ändå. 

Jag fick ett riktigt bälte för foglossningsproblem som jag inte kunde använda alls, det var obekvä'mt o stelt. Däremot fungerade ett vanligt elastiskt bandage jättebra. Gav mycket stöd med blev inte stelt o obehagligt. Kanske går det tt linda magen med något sådant istället?

millan07
0

Det finns mjukare stöd i många barnaffärer. Jag hade ett som var lite som strumbyxtyg fast tjockare och det va skönt att dra över mage sen vet jag inte hur mkt stöd de gav men lite i alla fall. :-)

Hannashusdjur
0

Testa maggördel? Hade min idag o det kändes bra, vet dock inte hur mkt stöd man får av det men den är nog mjukare än ditt bälte skulle jag tro:)