Kramp eller sendrag.
I natt vaknade jag av kramp eller om det kan vart sendrag. Fick detta i höger vad och jag känner ibland att jag e på väg och få det i båda bena samtidigt. Detta gör ju så ont så man vill skrika rakt ut, kan inte förklara smärtan käns ju som benet går sönder.
Är det någon som vet vad man kan göra för att undervika att få detta?
Så har jag också nu sedan ca 2v bakåt. Jättejobbigt, främst på mornarna tycker jag det kommer. Det är ganska vanligt, speciellt sista halvan av graviditeten. Låt bli att sträcka ut foten för mycket, av någon anledning så vill det gärna framkalla krampen. Och ät magnesium, det arbetar mot krampen.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Magnesium och att dricka mycket vatten är det som gäller. :)
Det är jättevanligt, stödstrumpor is the shit!
/Christine
Det värsta är när man vaknar och sträcker på sig och då håller på att få kramp i båda vaderna samtidigt- då får man vara snabb att flexa tillbaka foten för att häva det innan det blir kramp.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Usch ja jag hade samma! Inte skoj alls😁 Dricka mycket vatten hjälpte för mig!
Tack för alla svar :) Hade ja ingen aning om att d kan vara brist på magnesium
Har lågt järn vet ja å ska på ta blodprover som ska på blodanalys ganska snart. Men känns som ja redan äter nästan alla vitamintabletter från a-ö.
#7 Magnesium kan man äta ganska mycket av, och det lilla som finns i sådana där "multi"-tabletter brukar sällan vara tillräckligt, speciellt inte när man har brist.
Medarbetare på westernridning.ifokus