Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 867 ggr
Bebbas
0

Rädd..

Hej. Vet inte ens vart jag ska börja.. Idag gjorde jag ett grav test och det visade sig att jag var gravid jag är endast 19 år och har varit tillsammans med min pojkvän i 4 år. Har absolut ingen utbildning ingenting! Jag är så fruktansvärt rädd.. Jag vill behålla barnet men vi har inga pengar och jag litar inte på pappan det känns som om han kommer lämna mig helt ensam och jag vet nästan att han kommer göra det. Hela min familj kommer bli så fruktansvärt arga på mig jag kommer inte ens våga berätta för dom Gud vad rörigt allt blev jag vet inte vad jag ska ta mig till ;,(

VildaVittra
3

Vi lever i ett så fantastiskt samhälle att man faktiskt kan skaffa barn helt själv, så vill du, så kan du.

Plugga kan man göra trots barn, visst, du kanske inte kan sitta och supa med kåren varje dag, men det är det ju inte alla som gör ändå.

Ja, det är möjligt att din familj blir upprörd, men älskar dom dig så kommer dom över det. Tro mig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Angies bebben
0

Åh stackars dig! Du o din kille har ju känt varann länge vilket borde vara en fördel. Men hjälper ju inte om det känns som han kommer lämna dig. Har du ingen kompis eller nån släkt som du vågar prata med. Barn är ju helt klart underbara men är ju också mycket ansvar ett helt nytt liv där du själv kommer i andra hand. Du kan kontakta mödravården så får de ge dig telefonnummer till en kurator kan behövas. 19 år så klarar man ett barn men det är ju inte lätt för det kostar mycket lycka till tjejen följ ditt hjärta hur du vill ha det. Och du behöver nån att ventilera med för då ser man ju saker o ting ur andra vinklar och pappan måste ju också få veta. Lycka till kram

Aleya
3

Du får väl väga för och nackdelar. Menar: kan du fixa rent ekonomiskt att ta hand om ett barn själv? Tror du att du har orken exempelvis om barnet har kolik eller kanske har magsjuka att sitta uppe själv.. ja osv. Kanske lät mysko, men jag menar om det nu skulle vara så så får du fundera om du utan stöd skulle orka större påfrestningar. Vissa får det som att låta så lätt med att det går att få hjälp ekonomiskt. Men att orka vara mamma utan stöd från kanske någon är det ingen som pratar tänker på. Fundera och ta kontakt med kurator och bm.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ChristineL
3

Jag tycker du ska ta med din pojkvän till barnmorskan, där kan ni båda få information om vad det innebär både om du väljer att behålla eller inte.

Jag tycker inte att det är rätt mot barnet att sätta det till världen när det är oönskat, och du skriver att du inte litar på pappan, är det rätt? Om du fortfarande bor hemma med dina föräldrar, är det då rätt gentemot dom att bo kvar där med ett litet barn? Det är sånt du måste väga in i beslutet. Utbildning och jobb kan man skaffa senare, men bostad och ekonomi är viktigt NU.

Bebbas
0

Jag har verkligen ingen jag kan prata med det är de som är så fruktansvärt jobbigt.. Vi bor i egenlägenet så behöver inte hjälp av min "familj" har bara en mormor mina föräldrar skulle inte hjälpa mig alls de har dom aldrig gjort dom skulle bara bli arga. Jag kan inte svara på fall jag verkligen skulle orka sitta uppe ensam med ett barn kan inte tänka mig in i situationen hur jag kommer hantera det osv. Jag skulle inte tvekad att behålla om jag visste att jag kunde lita på pappan och jag visste att vi skulle klara oss ekonomiskt.. Så jobbigt alltså!

Klinxa
0

Om du skulle välja att behålla: Jag är en sådan person som tror på att allt sker av en anledning. Allt kommer att lösa sig för dig om du väljer att behålla barnet :-) Om inte: så är det okej också! Följ ditt ♥

Aleya
2

#5 men har du då inte svarat på hur du ska göra? Ekonomin kan ju lösa sig, men du verkar ju inte lita på din kille. Jag vet inte anledningen till det, men om man inte kan lita på sin partner så känns det som att förhållandet är ganska dömt att misslyckas.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen