Fundersam
Idag är min mens 13 dagar sen. Jag är trött och allmänt seg i huvudet. Huvudvärk till och från de senaste två veckorna, idag har jag dessutom varit yr hela dagen. Så fort jag har rest mig upp och gått har jag varit väldigt snurrig. I förrgår kväll började jag få extremt ont i svanken tillsammans med en fruktansvärd mensvärk. Mensvärken hade gått över igår morse, men ryggvärken var 10 ggr värre och gör ont i dag med. För ca en vecka sedan hade det kommit två droppar väldigt ljust rosa blod i trosan, sen inget mer. Bara rikligt med flytningar vilket jag sällan har annars. De senaste 2-3 dagarna har jag haft stora geléliknande, slemmiga klumpar i trosan (usch!).
Runt dagarna då min mens skulle ha kommit började jag må illa vilket jag sedan gjorde då och då under hela dagarna i ca en vecka, men det gick sedan över.
Jag har gjort hela 12 (!!!) gravtest, både rfsu och clearblue plus, det senaste i söndags morse, men alla har visat negativt (om jag hade haft råd skulle jag nog ha gjort ännu fler då jag är otroligt otålig). Ändå har jag en stark känsla av att jag är gravid. OM jag är det så är jag i vecka 5+6 enligt senaste mensens första dag.
Jag håller på att bli galen av att gå omkring och undra och fundera. Jag har försökt att bara sluta tänka på allt och vänta in mensen, men det är oerhört svårt.
Vad tror ni om allt detta?
Kom hit genom nya inlägg så jag är inte så instatt, men kan det inte vara så att du fått ett missfall? Eller så är det helt normalt och du är gravid:) haha;) grattis isåfall eller beklagar beroende på vilken"sida" du står på.
jag kan tyvärr inte hjälpa dig, själv har jag suttit i sitzen otaliga gånger och funderat om jag är gravid eller inte. Mina test har varit negativa dock, och mensen kommit 2-3 veckor sent bara. Antagligen pga stress, vikt öknng/minskning , hormontilskott eller andra yttre faktorer som kan påverka.
Däremot lägger gärna ett tassmärke här *tass* och följer med dina svar om någon berättar något bra att veta.
#1 Missfall låter väldigt konstigt då jag isåfall borde ha blött ut fostret.
Säger tack för "grattiset" om jag nu är gravid. 🙂
#2 Jag har funderat och funderat över yttre faktorer, men kan inte komma på något alls som inte är som det brukar. Men det kan såklart vara kroppen som spökar ändå.
Kan även tillägga att jag inte har planerat att bli gravid än på några år, men jag ställer mig positivt till en graviditet om det har råkat hända ändå, trots skydd. 🙂
Kom på några saker till. Min högra bröstvårta ömmar lite och har gjort i ett par dagar. Jag har inte heller haft någon större matlust under de senaste veckorna, vilket jag annars brukar ha. Jag är världens matvrak! 😃 Jag har även fått en himla massa finnar lite överallt på kroppen. Och jag får vääääldigt sällan finnar, det kan uppstå någon enstaka någon gång, men som sagt väldigt sällan. Min kroppstemp verkar i väldig obalans också. Just nu t.ex. är mina händer iskalla och jag sitter och fryser, när jag då och då får riktiga svettningar och det i princip rinner om mig.
Får jag sno tråden lite då jag inte kan skriva en ny diskussion själv? 😃
#5 Varför kan du inte det?:) *nyfiken*
Du kanske kan ringa gyn för att komma och kolla upp det? Kroppen kan ju spela spratt med en, speciellt om man funderar mycket. Hade själv alla möjliga symtomer några veckor innan jag faktiskt blev gravid. Så jag trodde jag var gravid men kroppen bara bråkade.
Hormonella symptom har du ju men har du tagit tolv test som alla visat negativt så låter det väldigt konstigt att du skulle vara gravid. Kan lika gärna vara någon annan hormonell rubbning. Hade du varit det så känns det som att testen hade visat klockrena plus eftersom starka symptom = höga gravidhormonhalter = plus på testet. Nu låter det istället som att det är något annat. Det låter dock definitivt som att du behöver kontakta gyn i alla fall.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#6 Vet inte! Ska försöka igen :)
Jag hade gravid symptom dagen då jag blev befruktade men kunde ändå inte testa för än 10 dagar efter…
#7 Jag ringde två barnmorskemottagningar här där jag bor, och båda ställena sa de att jag skulle vänta ett tag och sedan göra ett nytt test. Jag frågade även om blodprov eftersom det brukar ge utslag tidigare än vanliga kisstest, men de sa att de inte brukar göra såna. Men jag ska ringa imorgon när de har telefontid och kräva att komma och få göra ett vul! 🙂
#8 Ja, jag förstår inte alls vad det är med min kropp för tillfället..
Imorgon ska jag till barnmorskemottagningen och göra gravtest, visar det negativt ska jag boka tid hos gyn så att de får kolla varför min kropp håller på och jävlas med mig.
Vad skönt! Håller tummarna:)
Jag kan nu meddela att jag idag fick min mens, 28 dagar försenad. Den hoppade antagligen bara över förra månaden. Jag har ALDRIG tidigare varit så glad över att ha fått min mens! 😃
#14 Oj, vad ovanligt att kroppen bara missar en månad! Heltokigt.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#15 Ja, verkligen! Men skönt att veta att det inte är något fel i alla fall. 🙂