Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 10807 ggr
Malin1
2007-08-08 22:56
1

Symptom?:)

Hej tjejer.. :))

Undrar vad ni hade för symptom i början av er graviditet?
Alltså typ v 5… ;)

Jag tror att jag kommer att få ett plus på stickan så småningom…
Men just nu visar de bara negativt (på de digitala testen kan jag skymta ett streck…. men ja).., har använt mig av stickor(CB) som bara visar vid 50 mIU/ml.

Mina bröst har växt massor på bara en vecka, de gör GRYMT ont! bröstvårtorna med! Ådrorna syns som aldrig förr..
Är trött HELA tiden.. även om jag sovit som jag brukar behöva..

Började bli trött förra veckan och hade då semester så jag hade inte gjort något som gjort mig trött så att säga.. ;)

Hade ÄL 26/7 (tog CB ÄL test).. :)

Magen känns uppblåst, o man känner sig sådär obehagligt mätt, lite förstoppad också.. eller ja .. hård i magen är väl mer passande ord.. :)

Har BIM typ idag,eller imorrn eller fredag.. lite oregelbunden cykel..
brukar variera..

Men känner inte av den irritation som jag brukar ha innan mens..
Och den kommer Alltid.. ;)

Så va tror ni? :)

/Malin

Elisabeth-J
2007-08-09 00:24
0

Jag mådde illa och var väldigt öm i brösten Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hannapanna
2007-08-09 21:03
0

Ömma bröst är ju ett rätt så känt symptom! ;-) Trötthet är ett annat, och att man får springa på toaletten hela tiden..

Pomperipossa
2007-08-09 22:34
1

Min svåger frågade om jag var gravid eftersom att jag helt plötsligt var hungrig hela tiden.. När jag kollade så stämde det..Glad

Pernilla
2007-08-10 10:51
1

Trött, illamående och värkande bröst… var ett elände att ta dem ur bh:n på kvällen…

Moondreamer
2007-08-10 12:00
0

Alldeles ny här och har även alldeles nyligen fått reda på att det ska komma en liten bebis om allt går bra!

Jag trodde det var mensen som var på väg först. Illamående, menssmärtor, trött och hungrig. Men menssmärtorna var inte ihållande som de brukar utan kom och gick i korta korta sekvenser lite då och då.

När illamåendet inte gick över och jag kände mig extremt trött och hungrig hela tiden förstod jag att det var dags för ett test och mycket riktigt så var det ett stort vackert + i rutan!

och jaa #4 det ÄR det elände att ta av sig bh:n på kvällen!

bubbelbubbel
2007-08-12 04:52
1

jag har alltid ett elände att få ut tuttarna :P

lisette
2007-08-13 03:23
0

absolut inga problem/bekymmer. hade en supergraviditet..

#6 haha!

AusaBausa
2007-08-13 22:47
0

illamående, hungrig jämt, kände lukter mkt skarpare, yrsel(på första iallafall), brösten gjorde ont, trött första månaderna sen var det rätt okej o gravid, allra helst sista graviditeten den njut jag verkligen av!

MaMaMade
2007-08-16 21:56
1

Hmmm, tack för att du tog upp frågan. Undrar själv över om jag är gravid el kommit i klimakteriet… Ooooh, vad skönt att få det nedpräntat! Har ingen att prata med o gubben vill jag överraska om det nu skulle vara så att jag är gravid. Flera hlär känner mig från andra forum men vet ju inte vem jag är i verkligheten. :)

Mensen dröjde ett par v i april o i maj kom en *mkt* lite blödning…sedan nada. Lite "mensvärk" emellanåt fast utan blödningar. Nu känns brösten lite ömma. Har gått upp 3 kg, kan man gå upp så mkt i början?

Det känns lite…jobbigt…har varit ofrivilligt barnlös i över 20 år. Har 3 adopterade barn. Att få uppleva en graviditet skulle vara underbart *men* jag känner mig rätt så slut med som mamma o att få en bebbe i huset skrämmer mig lite…nä, det är nog övergångsåldern.

Bäst att smyga in på apoteket efter helgen…vet inte om jag ska be om hållna tummar el inte!

Lycka till med livet Malin…hur det än blir! :)

Hannah0211
2007-08-17 04:37
0

Jag var jämt trött och sov mycket sen var jag kissnödig, och alla sa på skoj du är nog med barn. Sen hade jag sura uppstöttningar (men de har jag om jag inte äter som jag ska). Jag åt jämt typ haha åt mat i skolan , folk trodde jag slagit i huvet eller nått( för annars åt jag aldrig där) Jag hade även ont i magen (typ som mensvärk). Sug på cheeseburgare å päron (jag hatar päron, fast kan dricka päroncider å festis). Efter jag frågat efter det och folk trodde det var gravitidet så började mina bröst ömma, jag kunde inte använda bh för det gjorde ont. Min mens kom aldrig heller.

MaMaMade
2007-08-19 14:20
0

Nervös! Ska köpa test imorgon även om jag är ganska övertygad om att jag *inte* är med barn. Varför skulle jag bli det nu…efter alla dessa år!?

Har haft lite problem m sura uppstötningar, brukar inte ha det så mkt annars. Lite knip åt äggstockarna ibland o var *dötrött* i slutet av våren…kan man vara det de allra första månaderna? Brösten ser inte annorlunda ut, möjligen som när man ska ha mens, lite tyngdkänsla o *lite* ömma vårtor. Har en uttalad tyngdkänsla i magen men är det en bebbe el bara god mat? ;)

*Usch* så nervös jag är…

Elisabeth-J
2007-08-19 17:44
0

#11 Vad spännande! Det är vanligt att vara otroligt trött, ömma och tunga bröst m.m. Väntar med spänning på resultatet! ;)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

MaMaMade
2007-08-21 21:57
0

Provresultat negativt. Ska till kvinnokliniken om 2½ v. Ringde dit när jag inte ens kom fram till telefonsvararen på min VC. Talade m en jättegullig sköterska som tyckte att jag absolut skulle kollas upp. Glad för det blev jag…det finns ju tyvärr andra alternativ än att vara gravid el i övergångsåldern. Min svärmor dog i livmodercancer o min far hade en tumör i grovtarmen. Nu inverkar ju det senare inte på mensen men ni vet ju hur tankarna svänger.

Lite ledsamt att det inte var en grav på ett sätt…saknar verkligen att få prova på både det o en nyfödd men…jag är kanske inte i riktigt lämplig ålder att bli gravid nu. Skulle väl bara gå o oroa mig o sedan bli helt omöjlig pga nattvak mm. Det är bara att inse att det får bli i nästa liv… :)

Mia-
2007-08-28 13:52
0

Illamående och mint godis beroende