Gravid iFokus

Gravid

Etiketterinhandlapreparera
Läst 1870 ggr
Kiwikatt
1

Badkläder för gravida?

Hej alla!

Undrar om det är någon som kan tipsa om vart man i varberg/falkenberg/halmstad kan köpa en mammabaddräkt?

Det är ju lite fel säsong för det nu, men eftersom jag har fått sådana foglossningar den sista veckan har jag fått tips om att testa vattengympa och den startar imorgon så det blev visst liiite panik med att skaffa baddräkt nu :P

Tacksam för alla tips! (Även nätbutiker då jag i värsta fall får avvakta till nästa vecka med första passet)

🤪

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Lojs
1

Jag köpte bikinitop och nederdel för sig på gekås, inte bästa passformen, men det funkade och jag ville inte lägga så mycket pengar på något jag använde en så kort period (så nu har jag en bikiniöverdel liggande som är sisådär 3 storlekar för stor =)).

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
1

Jag gick för övrigt inte på vattengympa, men gympade lite själv 1-2 gånger i veckan på varmbadhuset i Varberg och det var helt underbart att kunna träna lite trots foglossningen!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Kiwikatt
0

Hahaha, tänkte jag skulle gå in på Gekås och kika i eftermiddag eftersom jag bor i Ullared…vill helst ha baddräkt dock. Tycker inte jag sett nåt när jag vart där inne…mest som du säger bikini och inget på mammaavdelningen heller….

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Praefatio
0

Jag ska också lösa det med bikini. Har bikinitopp, trosor och korta badshorts i samma modell, shortsen tänker jag kommer väl till pass när magen är så stor att man inte längre kommer åt att fixa bikiniinjen 🤪

Kiwikatt
0

Vart ligger varmbadhuset?

Tänkte åka till Håstens simhall, men varmbadhuset kanske är bättre…Hur stora är bassängerna där?

Lojs
1

#5 Det är nere vid fästningen, det är en liten bassäng bara, men den är varm och skön och när jag var där (under sen vår till och med sommaren) så var det väldigt lite folk där, ofta bara några pensionärer. Det är dyrare än simhallen dock.

Medis på akvariefisk.

Kiwikatt
0

Vad kostar det då?

Lojs
1

#7 Finns på deras hemsida http://www.friskvagen.se/bad-bastu

Medis på akvariefisk.

Kiwikatt
0

Åh, tack för det tipset!!

[WickedAlly]
1

Bonprix.se har mycket prisvärt. Själv kör jag på bikini i en större storlek bara, fyndad för en hundring. Lär ju inte bli använd sen så jag var för snål för att köpa något dyrare.

Kiwikatt
0

Tack för tipset :)

Hur lång leveranstid har de?

[WickedAlly]
1

Sist tog det bara några få dagar, men om det var jag som bara hade tur vet jag inte. Nu är det ju helg snart också så då får man väl räkna med att få grejerna i början av nästa vecka kanske :)

Kiwikatt
0

Ska definitivt kolla där :)

fridaas
0

På h&m (iofs i Jönköping) hade de fått in baddräkter för gravida i förra veckan när jag var där.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Kiwikatt
0

#14 Var på h&m i varberg innan och letade, men här har de knappt ens fått in "vanliga" badkläder….

fridaas
0

#15 nej några "vanliga" badkläder hade de inte fått in hos oss heller, utan bara gravidbaddräkt, fast på mammaavdelningen.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.