Bärsele
Jag funderar på att köpa både en bärsele och en bärsjal, tror att jag kommer uppskatta sjalen mest men tror att det är mer praktiskt med sele om vi ska variera/turas om att bära, och kan över lag tänka mig att sele passar sambon bättre.
Men så är det ju det här med grodposition. Hur vet man vilka selar som ger grodposition? Finns det några märken man ska akta sig för? Vill helst köpa begagnat, och på blocket hittar jag nästan bara babybjörns selar, dom är väl inte dom bästa?
Medarbetare på westernridning.ifokus
Alla Ergobabys bärselar är ergonomiskt utformade för både den som bär och för bebisen, dvs grodposition. Babybjörn ska väl ha någon som heter nåt med ergonomisk…
/Christine
#1 Okej. Läst här också om manduca när jag sökte lite. Men vill gärna ha så många tips som möjligt på olika namn, lättare att hitta och kunna jämföra priserna på blocket om man vet vad man ska leta efter =)
Medarbetare på westernridning.ifokus
#2 - Ergobaby har också en modell gjord av ekologisk bomull.
/Christine
Ergobaby, Manduca, Beco, Pognae, Boba, Tuula, Alpino.. Finns många, googla är nästan enklast. Om du har möjlighet att besöka affärer som säljer selar så gör det och prova dig fram. Kan vara lite olika vilken man personligen föredrar bland märkena. De märken jag mest hört andra rekommendera är Manduca och Ergo, jag har en Ergo och är jättenöjd med den. Dom selarna brukar också säljas för ganska höga andrahandspriser. Jag köpte min från Ebay för cirka 400 kr, ny.
Babybjörns (påstådda?) ergonomiska har jag läst inte alls ger grodpositionen. En sak man ser lätt är om man kan bära barnet framåtvänd, för då sitter barnet inte ergonomiskt.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag har precis beställt en manduca efter fått testa en. Blev helt såld!:)
Har i princip från dag 1 burit lilleman i en Manduca och för mig har den varit kanon! Bra stöd både för mig och honom. De dagar maken jobbar och jag tar hundarna själv så bär jag honom i selen även nu vid 7 månader, utan några problem. Dock brukar väl Manducan inte alltför ofta finnas att köpa begagnad, vad jag sett. Jag slog till och köpte en helt ny fastän det kostar, men den har varit värd varenda krona. 🙂