Äl-symtom
Har ni koll på eran ÄL och hur länge symptomen brukar hålla i sig?
Det är nu 9, 5 månad sedan dottern kom till världen och har ännu inte haft mens. Förra helgen misstänker jag dock ÄL pga flytningarna och har nu hela veckan känt mig uppblåst och obehaglig i magen, minns inte att det brukade vara såhär. Vi har inte haft oskyddat sex så någon graviditet är det inte. Om jag ätit nåt konstigt borde det ju inte heller hålla i sig såhär länge…
/Christine

Jag har alltid haft väldigt tytdlig ägglossning med pms-liknande symptom. Ett sjujävla humör, ömma bröst och ont i äggstockarna. Vi körde avbrutet samlag/säkra perioder i ett par år eftersom det var så regelbundet o vi inte var livrädda att bli gravida men sedan var det en ägglossning som måste kommit tidigare än beräknat eftersom vi blev oplanerat gravida. Just den ägglossningen höll symptomen i sig ovanligt länge som du beskriver det ovan.
Ont i äggstockarna har jag inte, det sitter mera under revbenen, särskilt på vänster sida. Skumt detta… Ömma bröst vet jag att jag brukade ha från ÄL fram till mensen ungefär.
/Christine
MItt absolut tydligaste tecken är mine extreeeeemt sega och rikliga flytningar. De hänger liksom när jag går på toan och touchar t.o.m. vattnet ibland utan att släppa… ;)
Sen jag hade mina missfall nu reagerar jag plötsligt med kliande bröstvårtor också vid ÄL. Det kan bli jättekonstigt av alla hormoner i samband med en grav.
Ha en bra dag! // Pernilla
Min skumma mage höll iaf i sig en vecka ungefär, nu känner jag mig som vanligt igen. Återstår att se till helgen om det kommer nån mens eller vad som händer…
/Christine
Blev mens, eller blödning iaf, började ljust rosa igår kväll, ökat lite men fortfarande inte särskilt mycket, skönt!
/Christine