Gravid iFokus

Gravid

Etikettmammor
Läst 2175 ggr
ChristineL
1

Äl-symtom

Har ni koll på eran ÄL och hur länge symptomen brukar hålla i sig?

Det är nu 9, 5 månad sedan dottern kom till världen och har ännu inte haft mens. Förra helgen misstänker jag dock ÄL pga flytningarna och har nu hela veckan känt mig uppblåst och obehaglig i magen, minns inte att det brukade vara såhär. Vi har inte haft oskyddat sex så någon graviditet är det inte. Om jag ätit nåt konstigt borde det ju inte heller hålla i sig såhär länge…

PogoPedagog
1

Jag har alltid haft väldigt tytdlig ägglossning med pms-liknande symptom. Ett sjujävla humör, ömma bröst och ont i äggstockarna. Vi körde avbrutet samlag/säkra perioder i ett par år eftersom det var så regelbundet o vi inte var livrädda att bli gravida men sedan var det en ägglossning som måste kommit tidigare än beräknat eftersom vi blev oplanerat gravida. Just den ägglossningen höll symptomen i sig ovanligt länge som du beskriver det ovan.

ChristineL
0

Ont i äggstockarna har jag inte, det sitter mera under revbenen, särskilt på vänster sida. Skumt detta… Ömma bröst vet jag att jag brukade ha från ÄL fram till mensen ungefär.

[Thiah]
0

Jag får inte ett enda symtom vid ÄL så jag vet inte vad det kan vara.

[WickedAlly]
0

De få gånger jag känt av ÄL har jag vart öm kring äggstockarna en dag eller två. Lite lätt svullen över magen också. Men att ÄL och mens känns annorlunda efter en graviditet är väl ganska vanligt? Hormonnivån kan ju vara rätt förändrad vad jag förstått.

pernillaa
1

MItt absolut tydligaste tecken är mine extreeeeemt sega och rikliga flytningar. De hänger liksom när jag går på toan och touchar t.o.m. vattnet ibland utan att släppa… ;)

Sen jag hade mina missfall nu reagerar jag plötsligt med kliande bröstvårtor också vid ÄL. Det kan bli jättekonstigt av alla hormoner i samband med en grav.

Ha en bra dag! // Pernilla

ChristineL
0

Min skumma mage höll iaf i sig en vecka ungefär, nu känner jag mig som vanligt igen. Återstår att se till helgen om det kommer nån mens eller vad som händer…

ChristineL
0

Blev mens, eller blödning iaf, började ljust rosa igår kväll, ökat lite men fortfarande inte särskilt mycket, skönt!