Gravid iFokus

Gravid

Etikettkänsliga-situationer
Läst 2816 ggr
theoneissa
3

Behålla eller abort?

Har inte haft mens på ett bra tag så jag bestämde mig för ikväll att göra ett graviditetstest. Och det visade sig att jag är gravid. Jag blev lite förvånad faktiskt, för jag har tagit mina P piller helt korrekt hela tiden och jag har inte känt några symtom. Jag har varit gravid en gång tidigare men gjorde då abort. Efter det bestämde jag mig för att aldrig göra det igen, för det var så fruktansvärt jobbigt. Nu är jag helt förvirrad. Min pojkvän sover så jag kan inte prata med honom förens imorgon. Jag vet inte själv vad jag vill, jag har inget jobb för tillfället och jag har ett distansförhållande. Sammtidigt så kan jag inte förneka att jag blev glad när jag såg resultatet på testet. Vad fasen ska jag göra?:(

theoneissa
0

Såg att rubriken blivit fel, abort ska det ju stå.

The_pearl
4

Om jag var du, och jag stod inför samma dilemma och min pojkvän sov bredvid, då hade jag väckt honom faktiskt och berättat. Prata igenom hur ni ska göra. Jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste kännas att behöva välja på detta viset. Men att göra valet kan ju ingen annan mer än ni själva göra :) Lycka till!

RoxannaS
1

Låt chocken lugna sig tills imorgon. Har ni möjlighet att träffas så försök att prata med honom om det öga mot öga. Och ge honom en chans att få säga sitt om saken.

Han kommer antagligen få panik först, så låt honom smälta det lite och försök komma på en lösning tillsammans sen.

Håller tummarna att det går bra. Tänkt på att din röst väger tyngst för det är du som får gå igenom det även om de blir behålla eller inte. 

Kram på dig.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
theoneissa
0

Fattar inte ens hur ska kunna sova inatt:/ 
Hade han sovit här hade jag självklart väckt honom, men han är tyvärr inte här för tillfället :/ Så jag får vänta tills imorgon. Det är jobbigt, jag vet inte ens vad jag själv vill :/

RoxannaS
1

#4 Fundera på det. Det är ju självklart underbart med barn, men det är samtidigt mycket jobb, hårda nätter, mycket ansvar och det är inte gratis med barn. 

Så tänk igenom det noga, och gör inget förhastat. Du får gärna PMa mig om du vill ha extra stöd, så lyssnar/kommer jag gärna med de råd jag kan. 🙂

theoneissa
0

Min pojkvän vill att jag gör abort. Och som vår situation ser ut så förstår jag att det är det bästa för allas skull. Problemet är att jag ändå känner att jag skulle vilja behålla barnet på ett sätt. Jag frågade min pojkvän om han kunde vara med mig när jag gör aborten isf, men han sa att han inte har möjlighet att komma hit just nu. Han ska stänga av sin telefon i några dagar sa han, han orkar inte med någon för tillfället:( Känner mig väldigt ensam:/

VildaVittra
9

#6 Jösses, han verkar i mina ögon inte mycket att hänga i julgranen. Har du någon annan du litar på att diskutera igenom saken med?

Vi lever i ett samhälle där det är fullt genomförbart att vara ensam förälder, det du behöver resonera igenom i min mening är huruvida du vill vara det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

theoneissa
0

Jag ska åka och hälsa på min bästavän på söndag, så ska prata med henne då:) tack för att ni är så förstående här inne:)

JeFo
0

Gud vad hemskt av din kille! Blev såå arg när jag läste. Hoppas din vän är bättre. När något sådant händer får man väl ta tag i det och göra det bästa av situationen. Man är två då! Usch, stackare! Håller tummarna för att du får prata av dig och att du kommer fram till ett beslut du känner dig nöjd med!

RoxannaS
1

Men gud… 

Snacka om att fly livets gång.

Men prata med din vän, försök gärna även prata med din familj, om du kan, så vore det ett bra sätt.

Jag har mamma som stöd i ryggen. Så skulle du få någon i ryggen som kan tänka sig att hjälpa dig med barnet, så strunta i killen totalt. Det är så omoget att inte stå för sina handlingar. Alla vuxna vet hur man gör någon med barn. Vill man inte ha barn bör man ha tänkt igenom ett sätt att det inte händer heller.

Så jag kan faktiskt tycka att killen är en idiot. Och vill du behålla barnet, så gör det! Ingen kommer klandra dig för det!

theoneissa
2

Han skrev nu igen: Klart jag ska va på din sida. Men jag har massa o göra. Ska försöka komma till dig snart. Och jag med dig hjärtat. Det känns lite lättare nu. Han blev nog lite chockad

RoxannaS
0

Åh vad skönt! DÅ var det nog bara chock där. Hoppas allt löser sig för erat bästa nu då 🙂

[WickedAlly]
1

Tur det, började undra vad det var för fel på honom :P

Allumania
1

Måste bara få påpeka att du nu måste fokusera på DITT bästa, inte de andras bästa. Gör du abort för alla andras bästa kommer du aldrig få frid med det. Gör du abort för ditt eget bästa så är det ok. Du har som sagt sista ordet om det så blir abort eller ej. Styrke kramar!

theoneissa
2

Tack för ert stöd! Ni är verkligen jättesnälla. Det känns mycket bättre nu. Jag ska tänka över det här ordentligt nu. Min pojkvän ska komma hit med så att vi kan prata ordentligt:)

mollyt
0

Skönt att han kommer till dig så att ni får vara tillsammans och prata om det! Såklart är det skönast om man strävar efter gemensamma mål med sin partner. Men jag håller med de andra som skrivit tidigare - det är din kropp och du måste känna efter vad som är viktigast för dig. Boka en tid för att få veta i vilken vecka du är, så vet du om du behöver skynda fram ett beslut eller låta det vara lite. 

Du kommer att välja rätt - oavsett vad du väljer!