Hjärnspöken
Åj, jag tror och gissar på att jag har hjärnspöken denna månad…
Så jag behöver mest bara skriva av mig för jag har för tillfället ingen att prata med, då sambon är i usa för stunden…
Jag slutade med p-piller för två månader sen, och jag kan börja med att säga att jag har NOLL tålamod ;)
Denna månad så tror jag att jag har hjärnspöken. Känns som om jag vänder varje tecken till att jag kan vara gravid, samtidigt som en del av mig typ vet att jag inte är det.
Hade sjukt ont i vänstra äggstocken 7dagar efter beräknad ÄL. Så tänkte att det var mensvärk, eller jag antar det. Har inte haft mensvärk på flera, flera år så kommer inte ihåg hur det kändes då.
Sen 10 dagar efter beräknad ÄL så blödde jag liiiiiiiite, lite rosa på kvällen. Detta var alltså i tisdags och det är fredag idag. Och självklart snurra jag in på nidblödning då… :P
Efter det så har jag känt en molande värk emellan äggstockarna eller hur jag ska beskriva det. Mina bröst har också varit sjukt ömma.
Så ja, jag går runt här och önskar att jag vore gravid, samtidigt så vet jag att det kan vara hormonerna som jävlas, då det inte var så längesen jag slutade med piller.
Har beräknad mens på lördag eller söndag så jag ska helt enkelt hålla ut. Sambon kommer hem på torsdag, så tänker att jag tom kanske väntar tills dess innan jag kostar på mig något test. :P
Men som sagt så är inte tålamod min starka sida, min svagaste faktiskt :P Men det är ju uppenbarligen något jag får jobba på. :P
Så tack för att jag fick skriva av mig, är väldigt skönt kan jag lova :P
Håller tummarna för att ni får ett plus :)
Jag har samma symtom vid mens som när jag är gravid så tyvärr kan jag inte tipsa om något. Får alltid värsta mensvärken när jag varit gravid så jag tror alltid mensen ska komma. Dock sitter denna värk i ett tag även efter att jag plusat… Hoppas på det bästa för er!
Tack :)
Jag har haft många gravidsymptom när jag inte varit gravid. När jag väl blev gravid så trodde jag först inte att det var så utan bara att mensen var sen, för det kändes exakt som vanligt, bara det att mensen kom inte. Därför testade jag först på BIM+3, eftersom jag resonerade att det bara är sent nån dag. Men på 3e dagen började det kännas mysko, eftersom jag visste att vi haft oskyddat sex och han kommit i mig på dagen för ägglossning. Så då tog vi ett test och det visade sig att jag var gravid ;P
Medarbetare på westernridning.ifokus
#4 Tänk hur det kan vara. Jag tror ju egentligen, när jag tar mitt förnuft till fånga att jag bara inbillar mig. Men självklart hoppas jag ju på att det är nåt ;)
#5 Ja verkligen. Kroppen kan allt lura en ;P Vi får väl hålla tummarna då att det blivit en liten, eller att det kanske blir snart iaf =)
Medarbetare på westernridning.ifokus
Är du helt säker på att du hade ÄL? Och hade ni sex runt då?
/Christine
#6 Ja men precis, nångång kommer det ju förhoppningsvis hända ;) :)
#7 Enligt alla normer borde jag ha haft då, men jag gjorde inget ägglossningstest. Ja det hade vi. :)
När jag slutade med piller hände samma med mig! Var hundra på att jag blivit gravid men det var alla hormoner. Men du kan ju fortfarande vara gravid så håller tummarna :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Jag hade symtom av pillrerna som spända bröst, mensvärk och humörsvängningar med mera man kunde verkligen tro att jag var gravid. T.o.m kollegorna frågade. Sen när jag slutat med dem pga biverkningarna och verkligen blev gravid så är det inte de vanliga symtomen jag fått. Jag har inte mått illa eller haft spända bröst eller nått sånt. Så jag tror kroppen är en expert på att luras fast man själv inte alls tror att det är det den gör.
Ja precis, det är ju det jag vet, att allt kan ju bara vara lurendrejerier :P Just nu vill jag att dagarna ska gå liiiiite fortare så jag märker om jag får mensen eller inte :P
Okej. Idag är dagen mensen borde komma. Ska sysselsätta mig hela dagen så jag tänker på annat. Även fast den inte kommer idag så kommer jag inte att ta något test imorgon utan kanske vänta tills på onsdag. Håll tummarna nu :-)
Mens har ju en tendens till att inte dyka upp om man väntar för mycket. Bråkigt det där med mens 🤪
Min mens kom inte när den skulle efter att jag slutat med piller. Utan "hoppade över" lite. :) så kom inte i samma cykel som innan jag började med piller. :) Segt att vänta! Då brukar den komma dagen efter istället :P min erfarenhet iaf ;)
#13 Just därför ska jag sysselsätta mig så jag inte tänker på det ;) :P
#14 Slutade för 2 månader sen och den har varit väldigt punktlig de två senaste gångerna iaf :)
#15 skönt :)
Mina hjärnspöken knäcker mig.. Försöker att inte tänka på det, men det går liksom inte så bra…
Skulle ju ha fått min mens i söndags, men den har inte visat sig än… Men det märks väl här så småningom, om det är min cykel som blivit knäpp eller om det är nåt annat..
Känner likadant som dig TS. Går och väntar hela tiden och idag är mensen 3 dagar sen, och mensen har de senaste åren varit väldigt punktlig och kommit exakt på dagen. Känner mig jättegravid om jag ska vara ärlig, men samtidigt känns det som om det bara är hjärnspöken :P
#28 för min del var det nog tyvärr bara hjärnspöken, 6 dagar sen blev mensen och jag hade sjukt ont när blödningarna väl kom. Min syster trodde på tidigt missfall, men fick aldrig någe positivt på någe test, så vet inte hur det var.
Hoppas att det har tagit sig för dig iaf :D