Illamående
Hej hopp! Vet inte riktigt under vilken kategori jag ska skriva detta, och jag misstänker egentligen inte att jag är gravid, men tanken oroar mig. Jag har den senaste två månaderna mått jävligt illa på kvällen/natten. Inte varje, men det är mer regel än undantag.. Jag har haft min mens som jag ska två ggr, och det är av den anledningen jag egentligen inte misstänker graviditet. Men sen finns det i bakhuvudet att man faktiskt kan få mens iaf. Jag har varit gravid innan och då hade jag inte mens.. Mina frågor är. 1: ifall jag inte hade mens förra graviditeten, är det då möjligt att jag skulle kunna ha de nästa? 2: jag mår utöver de vanliga illamåendet, fruuuktansvärt illa när jag druckit alkohol. Ifall du är gravid är det ett symtom då? Och jag vet att man enkelt kan ta ett test ifall man är gravid. Men vill slänga ut frågan och bolla lite här innan. Så känner ni att ni kanske kan svara på något vore de super snällt om ni ville de :) Ta hand om er! Kram
Alla graviditeter är ju olika så du kan ha en blödning denna men inte förra. Jag har mått illa 2 gånger under mina 30 veckor som gravid så man behöver inte må illa alls. Har du några andra symtom?
Att må illa när man dricker alkohol är vad jag vet inte ett gravid symtom. När jag trodde att jag fått missfall så drack jag öl utan problem.
Skriver som 1an. Varje graviditet är unik. Jag har haft samma "problem" som du en gång. Alkohol äklade mig, illamående nästan dygnet runt. Jag kan tillägga att min mens började "hoppa" konstigt över till nästa vecka. Tog ett graviditets test och det visade neg. Till min tur/otur. :P Om kroppen beter sig konstigt och man varit oskyddad kan man vara gravid. I mitt fall hade vi inte ens hunnit ha ordentligt samlag utan bara myst så att spermierna hamnade på "rätt ställe". Var av mina misstankar. :)
1) Ja, alla graviditeter är olika
2) Graviditetssymptom är också helt individuellt, att må illa av alkohol har säkert flera gravida gjort.
/Christine
Det vanliga är väl dock att man mår illa på morgonen och inte på kvällen/natten.
Jag tänker att det nog beror på något annat än graviditet.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Läste någonstans att illamåendet för gravida även kan komma kvällstid.
Illamående för gravida kan komma precis närsom under dagen och natten och under hela graviditeten.
Eller så kan man dras med det dygnet runt. Om man har tur liksom ;)
Jag blir väldigt illamående när jag blir trött. Tex om jag vaknar/går upp tidigt på morgonen eller när jag är vaken för sent på kvällen. Blir jag sådär gravid-trött på eftermiddagen och inte får vilat så blir jag jätteillamående. Så jag kan spy när som helst på dygnet.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#8 :D